مکتب عاشورا راهکارهای تربیتی جهان‌شمول ارائه می‌دهد
کد خبر: 4079717
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

مکتب عاشورا راهکارهای تربیتی جهان‌شمول ارائه می‌دهد

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهداف قیام عاشورا گفت: انتقال ایدئولوژی و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و آموزش جهان‌بینی از زوایه دید ایشان به نسل حاضر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جهان امروز باشد و راهکارهای تربیتی جهان شمول را ارائه دهد.

مکتب عاشورابه گزارش ایکنا از فارس، عباس سلطانی، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) در محرم و صفر سال جاری و در قالب طرح دانشگاهی «صراط» خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه انتقال و تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از رسالت‌های اصلی و مهم این مدیریت به شمار می‌رود، گفت: طرح «صراط» که پیش از ماه محرم امسال آغاز شده است، در حال حاضر نیز در حال برگزاری بوده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

سلطانی، هدف از برگزاری این طرح را علاوه بر تعظیم و بزرگداشت ایام سوگ امام حسین(ع) و معرفی شخصیت بی‌نظیر و نورانی آن حضرت، تبیین و شناخت اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برشمرد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انتقال ایدئولوژی و فلسفه قیام آن حضرت و آموزش جهان‌بینی از زوایه دید ایشان به نسل حاضر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جهان امروز باشد و راهکارهای تربیتی جهان شمول را ارائه دهد.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه‌های طرح صراط شامل فضاسازی مذهبی، برگزاری مراسم مختلف سوگواری و عزاداری، تهیه و توزیع غذای نذری، برگزاری چله زیارت عاشورا و پویش نذر شفا است.

سلطانی افزود: برگزاری شب شعر ملی با عنوان «راز تربت»، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، مسابقات کتابخوانی، اجرای زنده رسم نقاشی و نقاشی خط های عاشورایی، ارتباط رسانه‌ای با روحانیون اقلیت‌های مذهبی ساکن در شیراز، برگزاری نمایشگاه کتاب، اعزام ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، برپایی تکیه نونهالان حسینی و بسیاری از آئین‌های متنوع و مرتبط از دیگر برنامه‌های این طرح دانشگاهی به شمار می‌رود.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز سیاست سپردن امور به دانشجویان، بخش بزرگی از طرح صراط، به همت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha