قرارگاه 19 دی قم برای احیای مساجد کشور برنامه‌ریزی کند
کد خبر: 4079607
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

قرارگاه 19 دی قم برای احیای مساجد کشور برنامه‌ریزی کند

رئیس سازمان بسیج محلات کشور گفت: انتظار می‌رود قرارگاه 19 دی جامعه اسلامی را پوشش دهد و گروه‌های جهادی محله اسلامی‌ساز برای احیای مساجد در سطح کشور باید شکل گیرد و این افراد باید در دیگر استان‌ها حضور یافته و مشکلات را رفع کنند.

جشنواره مقدادبه گزارش ایکنا از قم، حیدر بابااحمدی، رئیس سازمان بسیج محلات کشور، در جشنواره مقداد (محلات قم در امتداد دادگری) که با هدف تجلیل از مدیران برتر محلات استان قم امروز 30 مردادماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تقابل همیشگی حق و باطل، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 217 سوره بقره می‌فرماید که جنگ دشمنان با شما زوال ناپذیر است تا زمانی که شما روی برگردان شوید و البته که اگر دشمن این توانایی را پیدا کند.

وی اضافه کرد: همانطور که حاج قاسم فرمودند باید قوی شویم تا دشمن ما را ناچار به بازگشتن از دین‌مان نکند؛ امروز در جنگ نرم و جنگ شناختی با دشمن روبرو هستیم و جنگ تن به تن نیست و دشمن سرزمین جنگ را افکار مردم قرار داده است.

وی از تشکیل قرارگاه 19 دی به‌عنوان یک کار الگو یاد کرد و گفت: امروز بر اساس فرمان رهبر انقلاب اسلامی تشکیل 50 هزار محله را در دستور کار قرار داده‌ایم و کار را با 11 هزار و 30 محله آغاز کردیم.

بابااحمدی بیان کرد: فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج باید با ائمه جمعه هم‌افزایی داشته و دستگاه‌ها نیز ذیل قرارگاه گردهم آیند تا بتوانند کار را به صورت جامع دنبال کنند.

وی از اختصاص نام حاج قاسم سلیمانی به طرح تحول محلات اسلامی یاد کرد و گفت: مسجد باید رونق پیدا کند درحالی که بیشتر مساجد در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

بابااحمدی از احیای 435 مسجد از سال گذشته یاد کرد و گفت: قرارگاه 19 دی فقط محلات قم را نباید پوشش دهد بلکه از قم انتظار داریم که جامعه اسلامی را پوشش دهد، گروه‌های جهادی محله اسلامی‌ساز برای احیای مساجد در سطح کشور باید شکل گیرد و این افراد باید در دیگر استان‌ها حضور یافته و مشکلات را رفع کنند.

وی با بیان اینکه محلات باید با هدایت ائمه جماعات اسلامی شوند، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم طرح محلات اسلامی را در سراسر کشور اجرا کنیم.

رئیس سازمان بسیج محلات کشور با تاکید بر اینکه بسیجیان باید با بصیرت آسیب‌های موجود را شناسایی کنند، گفت: با همت بسیجیان در جنگ نرم نیز قوی می‌شویم و به فضل الهی پیروزی قسمت ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha