چه زمانی رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود
کد خبر: 4077979
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

چه زمانی رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: طبق روایات زمانی تمام رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود که انسان برای تمامی موجودات درخواست رحمت کند و برای همگان از خداوند طلب خیر و هدایت کند.

حجت‌السالام فرحزاد، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه شب گذشته، 22 مردادماه طی سخنانی بعد از نماز مغرب و عشا در حرم بانوی کرامت، با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن و و روایات، رحمت عام الهی شامل همه انسان‌ها و تمام مخلوقات است، اظهار کرد: شدت مهربانی باعث می‌شود والدین در خصوص فرزند خود احساس نگرانی بکنند و با اوج مهربانی با فرزندان خود رفتار کنند.

وی ادامه داد: بهترین هدیه برای اهل قبور قرائت ذکر شریف صلوات به نیت اموات است و لازم است هنگامی که به قبرستان‌ها می‌رویم برای انسان‌های گرفتار و گناهکار دعا کنیم.

کارشناس مذهبی آستان‌ مقدس حضرت‌ معصومه(س) بیان کرد: طبق روایت بیشترین رحمت الهی زمانی طلوع می‌کند که بندگان خطاکار قصد فرار کردن از خانه الهی داشته باشد. سید بن طاووس نقل می‌کند در شب قدر فکر کردم در حق چه کسانی دعا کنم که به این نتیجه رسیدم در حق انسان‌های زمین خورده و خطاکار دعا کنم و از خداوند درخواست کنم رحمتش را شامل افراد خطاکار کند.

فرحزاد در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام همواره در حق خطاکاران امت دعا می‌کردند اما امروزه اگر شخصی خطایی کند و در دادگاه محکوم شود اسمش داخل سیستم قوه قضائیه می‌رود و سوء‌پیشینه ثبت می‌شود و دیگر جایی به این شخص کار نمی‌دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: طبق روایات زمانی تمام رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود که انسان برای تمامی موجودات درخواست رحمت کند و از برای همگان از خداوند طلب خیر و هدایت کند.

انتهای پیام
captcha