امام حسین(ع) تا لحظات آخر در کربلا به‌دنبال هدایت دشمنان بود
کد خبر: 4078165
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

امام حسین(ع) تا لحظات آخر در کربلا به‌دنبال هدایت دشمنان بود

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تمام استغاثه‌های امام حسین(ع) در واقعه و حوادث کربلا در مقابل دشمن به خاطر ذلت و ضعف نبود بلکه تمامش برای هدایت دشمنان تا لحظات آخر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه، شب گذشته، 23 مردادماه طی سخنانی بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند یک رحمت خاص و عنایت ویژه‌ای به شیعیان و محبین اهل‌ بیت(ع) دارد، اما رحمت عام الهی شامل حال تمام موجودات می‌شود، چراکه خداوند نسبت به تمام مخلوقات خود رئوف و مهربان است.

وی ادامه داد: ترحم کردن با محبت فرق دارد، چراکه اهل‌ بیت(ع) نسبت به دشمنان خدا رحم داشتند اما محبت و عشق نسبت به آن‌ها نداشتند به همین خاطر نباید دشمنان اهل‌ بیت(ع) را دوست داشته باشیم بلکه باید با آن‌ها دشمنی کنیم اما اگر اسیر ما می‌شوند باید نسبت به آن‌ها ترحم کنیم.

فرحزاد با اشاره به اینکه هر اندازه که دایره طلب دعا بیشتر باشد و مخلوقات بیشتری در دایره دعا باشند رحمت خداوند نیز بیشتر نازل می‌شود، گفت: اگر به قبرستان‌ها می‌رویم برای امواتی که اهل معاصی، خطاکار، بد وارث و بی‌وارث هستند بیشتر دعا کنیم، چراکه امواتی که صالح و درستکار هستند به اندازه کافی برای خودشان توشه تهیه کرده‌اند، اما افراد خطاکار دست‌ خالی هستند.

وی افزود: طبق روایات گناه ناخواسته‌ای که صاحبش نادم و پشیمان شود بهتر از عمل حسنه‌ای است که صاحبش را به غرور و تکبر بیندازد؛ خداوند پناهگاه گناهگاران و خطاکاران است و همواره شوق برگشت خطاکاران به درگاه خود را دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: یک زمانی است که ظالمی مثل صدام و… به هلاکت می‌رسد که جای شکر دارد، اما یک زمانی در یک کشوری مردم دچار سیل و زلزله می‌شوند که نباید در این گونه موارد خوشحال شویم بلکه باید برای مردم هر کشوری طلب خیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر والدین ما حتی کافر و… باشند احترام و اکرام آن‌ها بر فرزندان واجب است و مجاز نیست حرمت‌شکنی شود، یادآور شد: تمام استغاثه‌های امام حسین(ع) در واقعه و حوادث کربلا در مقابل دشمن به خاطر ذلت و ضعف نبود بلکه تمامش برای هدایت دشمنان تا لحظات آخر بود.

انتهای پیام
captcha