آغاز برنامه‌های شهرداری قم برای استقبال از محرم
کد خبر: 4073627
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

آغاز برنامه‌های شهرداری قم برای استقبال از محرم

آیین سیاه‌پوشانی و آماده‌سازی شهر برای استقبال و ورود به ماه سوگواری سید و سالار شهیدان از صبح روز چهارشنبه پنجم مردادماه در قم آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، آیین سیاه‌پوشانی و آماده‌سازی شهر برای استقبال و ورود به ماه سوگواری سید و سالار شهیدان از صبح روز چهارشنبه پنجم مردادماه در قم آغاز می‌شود.

به‌همین مناسبت فضاسازی و سیاه‌پوشی شهر، نظم و انضباط شهری، ایمن‌سازی محافل و مواکب و تنظیف و پاک‌سازی محیط پیرامونی مساجد و حسینیه‌ها انجام می‌گیرد.

صبح روز چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، پرچم سیاه ماه محرم در مقابل شهرداری مرکز به اهتزاز درخواهد آمد و هم‌زمان در تمام مناطق شهری نیز پرچم سیاه محرم به اهتزاز درآمده و خودروهای پسماند، آتش‌نشانی و خدماتی نیز برای آماده‌سازی فضای شهری، فعالیت‌های خود را برای ایام محرم و صفر آغاز می‌کنند.

از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه نیز در مجتمع امام خمینی(ره) و در جوار گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) نیز بخش دوم آیین سیاه‌پوشانی شهر با سخنرانی شیخ حسین مؤمنی و مداحی عباس حیدر زاده کلید خواهد خورد.

در آیین سیاه‌پوشانی شهر در مجتمع امام خمینی(ره) علاوه بر مدیران شهری جمعی از پیشکسوتان و پیر غلامان حسینی به همراه یادگاران دفاع مقدس و شماری از مسئولان هیئت‌های مذهبی غیرفارسی حضور خواهند داشت.

در حاشیه این آیین از ۱۰ سردیس شهدا به همراه سردیس مرتفع ۳ متر و ۲۰ سانتی‌متری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha