تبلیغ و ترویج مهم‌ترین رویکرد مسابقات قرآنی است
کد خبر: 4059727
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

تبلیغ و ترویج مهم‌ترین رویکرد مسابقات قرآنی است

ناظر فنی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: رویکرد مهم جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی رویکرد تبلیغی و ترویجی است و برای رشد این موضوع باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود.

علی‌اصغر شعاعی، ناظر فنی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویانعلی‌اصغر شعاعی، ناظر فنی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم اظهار کرد: جشنواره‌های ملی و مسابقات رویکردهای متفاوت دارند، یکی از رویکردهای این جشنواره‌ها انتخاب و گزینش برترین‌ها و رویکرد مهم دیگر، رویکرد تبلیغی و ترویجی است.

وی گفت: رویکرد تبلیغی ترویجی یعنی در محل برگزاری مسابقات تحولی در زمینه قرآن روی بدهد و انگیزه‌های دیگران بالاتر برود، در استانی که جشنواره برگزار می‌شود عده‌ای جذب قرآن شوند و به سمت قرآن بیایند که در تمام جشنواره‌های کشوری و مسابقات این بخش ضعیف است؛ برای رشد این موضوع باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود و تعیین شود که هدف تبلیغی ترویجی برگزاری یک جشنواره به چه صورت باشد.

شعاعی افزود: اگر در زمینه رویکرد تبلیغی جشنواره‌ها کار شود شاهد رشد تعداد شرکت‌کنندگان خواهیم بود؛ هم‌چنین لازم است در کنار برگزاری مسابقات بحث انگیزه‌سازی و جذب و ایجاد انس به قرآن کریم در دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد.

داور جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ابراز کرد: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا برنامه‌های قرآنی کشور و سطح حافظان و قاریان دچار افت شد که علت آن کم‌بودن محافل قرآنی و دعوت‌ها و نیز کم‌رنگ‌شدن شور و هیجان قرآنی است، هرچند برنامه‌های مجازی برگزار شد اما هیچ‌گاه به اندازه برنامه‌های حضوری مفید نبود.

وی ادامه داد: در آینده باید به حضور پررنگ مردم در سالن مسابقات قرآنی توجه ویژه کرد، باید علاوه بر متسابقین افراد دیگری هم در سالن حضور داشته باشند تا باعث شور و نشاط قرآنی و اعتماد به نفس بیش‌تر شرکت‌کنندگان شود.

وی با بیان اینکه سطح شرکت‌کنندگان در حفظ ۲۰ جزء و کل بهتر از حفظ ۵ و ۱۰ جزء بود و در رشته قرائت و ترتیل نیز شاهد رشد خوبی بودیم، گفت: عدم فراهم‌کردن تمهیدات کافی از سمت دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان و نیز عواملی مانند اسکان، خستگی و عدم استراحت کافی قبل از مسابقه در این افت کیفیت مؤثر است و الا سطح قرآنی شرکت‌کنندگان پایین نیست.

انتهای پیام
captcha