اتفاق‌نظر کارشناسان اقتصادی بر لزوم اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها
کد خبر: 4057271
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

اتفاق‌نظر کارشناسان اقتصادی بر لزوم اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یک طرح چندین ساله است که دولت سیزدهم آن را اجرا کرد و اغلب اقتصاددانان بر لزوم اجرای این طرح توافق دارند

اتفاق‌نظر کارشناسان اقتصادی بر لزوم اجرای طرح آزادسازی یارانه‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نادر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، ۲۵ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یک طرح چندین ساله است که دولت سیزدهم آن را اجرا کرد و اغلب اقتصاددانان بر لزوم اجرای این طرح توافق دارند هر چند که در نحوه اجرای آن بین کارشناسان اختلاف نظر دارد.

وی افزود: در این طرح یارانه به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد و برای تهیه اقلام اساسی مانند روغن، تخم‌ مرغ و نان یارانه به مردم تعلق می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با آزادسازی یارانه‌ها، سهمیه آرد نانوایی‌ها و قیمت نان تغییر نکرده و ایجاد صف‌های طولانی به دلیل نگرانی مردم از وضعیت آینده است‌.

وی تصریح کرد: طبق آمارها پیش از آزادسازی یارانه در استان ماهی ۳۱ هزار تن و روزی یک‌هزار تن آرد مصرف می‌شد و از این میزان در ارومیه ۳۵۰ تن آرد به مصرف می‌رسد در حالی که در این چند روز اخیر میانگین مصرف روزانه آرد در ارومیه به ۵۰۰ تن رسیده که این افزایش آمار نشان‌دهنده ضعف نظارت‌ها و خریدهای هیجانی مردم است.

صادقی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مردم ساعت کار خبازی‌ها در استان افزایش یافته تا پاسخگوی نیاز مردمی باشد.

فعالیت ۱۴۰۰ نانوایی در ارومیه

فرماندار ارومیه نیز در این نشست اظهار کرد: سیاست دولت این است که سهمیه آرد نان کاهش پیدا نکند و نیز تغییری در قیمت نان سنتی به وجود نیاید.

غلامحسین عماری بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ نانوایی در سطح ارومیه فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ واحد به صورت دوشیفت و ۱۲ واحد سه‌شیفت فعالیت می‌کنند، ۳۵ واحد بعد از ظهر پخت می‌کنند، و در حال حاضر میزان پخت نان در ارومیه بالاتر از میانگین مصرفی مردم است.

وی گفت: همچنین بازرسی‌ها در سطح ارومیه افزایش یافته و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود. 

برای پنج نفر از اعضای شورای شهر ارومیه کیفرخواست صادر شده است و طبق قانون با صدور این کیفرخواست این افراد از سمت خود تعلیق می‌شوند و فرمانداری موظف به ابلاغ این موضوع بوده است.

توزیع روزانه ۸۰۰ بسته نان در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: روزانه ۸۰۰ بسته نان در سطح استان توزیع می‌شود و مردم نگران کمبود نان در استان نباشند.

اکبر کرامتی عنوان کرد: در دو ماه نخست امسال سه هزار و ۲۴ تن سهمیه روغن مصرفی استان بود که دو هزار و ۱۹۵ تن ان در ماه رمضان توزیع و از ۱۵ اردیبهشت تا آخر خرداد  نیز چهار هزار و ۲۶۰ تن روغن به استان اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها در سطح استان ۳۸ اکیپ نظارتی وجود داشت که پس از این طرح تعداد این اکیپ‌ها افزایش یافت و هم‌اکنون در ارومیه ۵۰ اکیپ نظارتی قیمت‌ها و توزیع کالاها را رصد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: از اول سال تاکنون یک هزار و ۹۰۰ پرونده تخلفاتی با ارزش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سطح استان تشکیل شده است‌ و با اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها طی یک هزار و ۳۵۹ گشت نظارتی ۴۷۹ پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان صادر شده است.

ثبت ۷۶۷ پرونده تخلفاتی در سامانه سیمبا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پس از اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها تعداد تیم‌های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ۱۵۰ تیم رسید و در مدت زمان اجرای طرح ۱۲ هزار مورد بازرسی از فروشگاه‌های عرضه اقلام معیشتی و اصناف انجام شده است.

عبدالحمید سرتیپی عنوان کرد: تاکنون ۷۶۷ پرونده تخلفاتی در سامانه سیمبا ثبت شده است که این پروند‌ه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha