سفیر رومانی خواستار افزایش تعاملات فرهنگی با شهرداری قم شد
کد خبر: 4056403
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

سفیر رومانی خواستار افزایش تعاملات فرهنگی با شهرداری قم شد

سفیر کشور رومانی در ایران در سفر به قم خواستار ارتباطات بیشتر بین این کشور و شهرداری قم در زمینه‌های مشترک همکاری شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی به همراه رنه میهای شیکارو، رایزن سیاسی و زهرا النا طهماسبی، کارمند سفارت رومانی با سفر به شهر قم با سیدمرتضی سقائیان نژاد، شهردار دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفیر رومانی در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات بین ایران و رومانی و علاقه کشور مطبوع خود به گسترش ارتباطات فرهنگی و اجتماعی با شهر قم، تمایل این سفارت را به ارتباطات بیشتر در زمینه‌های مشترک اعلام کرد.

سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز در این دیدار با استقبال از گسترش ارتباطات بین قم و شهرهای دارای زمینه مشترک کشور رومانی، از ظرفیت‌های فرهنگی و دستاوردهای مدیریت شهری قم سخن گفت و برای همکاری مجموعه مدیریت شهری قم در چارچوب ارتباطات جمهوری اسلامی با رومانی، اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار حمید مکارم، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز حضور داشت و از زمینه سازی وزارت امور خارجه برای گسترش ارتباطات فرهنگی قم با کشورهای دیگر استقبال کرد.

میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران در ابتدای سفر به استان قم با سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرده بود.

انتهای پیام
captcha