دولت برای توقف گرانی‌ها جهادی عمل کند
کد خبر: 4054953
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

دولت برای توقف گرانی‌ها جهادی عمل کند

امام‌‌جمعه خوی گفت: مردم توقع دارند که دولت و رئیس‌جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام‌گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد جهادی عمل کند.

حجت قاسم خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، امروز، ۱۶ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: انتظار ما از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است، مردم ما به‌ویژه اقشار محروم کشور در تنگنای کم‌سابقه و سختی معیشت توان‌سوز هستند.

وی افزود: مردم توقع دارند که دولت و رئیس جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام‌گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده و نفوذی‌های مفسد اقتصادی جهادی عمل کند که این افراد در بزنگاه‌های حساس اقتصاد کشور جا خوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی‌امان اقتصادی دوچندان کرده‌اند.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم، به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک‌کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند.

وی با بیان اینکه دانستن وضعیت و پیچیدگی‌های موجود نیز برای درک صحیح از شرایط کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: طبق روال هر دوره، حکم رئیس‌جمهور منتخب مردم، حجت‌الاسلام رئیسی، در ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ شد و اعضای کابینه سیزدهم در ۱۳ شهریور از مجلس یازدهم رأی اعتماد گرفتند، اگر مبدأ آغاز به کار دولت سیزدهم را همین تاریخ بگیریم، هشت ماه از آغاز به کار دولت می‌گذرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: دولت سیزدهم در شهریور گذشته از زمانی که روی کار آمد که دولت بدهی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، کسری بودجه یک هزار میلیارد تومانی داشت و با مشکل ۹ برابر شدن نقدینگی و رسیدن آن به رقم به چهار هزار میلیارد تومان روبه‌رو بود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی رسیدن موعد بازپرداخت بیش ۵۴ هزار میلیارد تومان سود اوراقی بانکی، کمبود ارز برای واردات کالاهای اساسی، کاهش فروش نفت به ۵۰۰ هزار بشکه و اوج‌گیری کرونا در جامعه از دیگر مشکلات جامعه در زمان تغییر دولت بوده است.

امام‌جمعه خوی اظهار کرد: دولت رئیسی با تمام این مشکلات در مدت کوتاه واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد، حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید، صادرات نفت را به حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت رسانید، تجارت خارجی را به ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقا داد و بدهی‌های به‌ میراث‌مانده را پرداخت.

وی در پایان گفت: دولت جدید سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت، تا حدود زیادی تحریم‌ها را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری اعلام کرد، که جای تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام
captcha