حماس: عواقب منع پخش اذان در مسجد الاقصی بر عهده رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4054810
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

حماس: عواقب منع پخش اذان در مسجد الاقصی بر عهده رژیم صهیونیستی است

جنبش حماس نسبت به عواقب اقدام رژیم صهیونیستی در قطع بلندگوهای مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم،  جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز چهارشنبه مسئولیت ممانعت از پخش اذان مغرب در مسجد الاقصی را متوجه اسرائیل دانست.

این بیانیه از سوی این جنبش در حالی منتشر شد که مقامات اسرائیلی سیم‌های بلندگوی بیرون مسجد الاقصی را قبل از اذان عصر روز سه شنبه قطع کردند. این جنبش اعلام کرد: ممنوعیت پخش اذان مغرب توسط رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، تجاوز جدی و نقض حریم مسجدالاقصی است و احساسات مردم فلسطین و همه مسلمانان را بیش از پیش تحریک می‌کند.

این جنبش ممنوعیت اذان را «جنایتی در چارچوب تداوم سیاست یهودی سازی» توصیف و عهد کرد که با تمام قوا با آن مقابله کند و اجازه استمرار آن را ندهد.

شامگاه سه شنبه، اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس (وابسته به وزارت اوقاف، امور و اماکن اسلامی اردن) اعلام کرد که مقامات اسرائیلی سیم‌های بلندگوی خارجی متعلق به مسجد الاقصی را قبل از اذان مغرب قطع کردند.

حماس در این بیانیه‌ افزود: قطع سیم‌های بلندگوی خارجی در نتیجه سخنرانی مقامات اسرائیلی در منطقه دیوار براق در مجاورت مسجد الاقصی صورت گرفت.

سخنان مقامات اسرائیلی از جمله اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل، مصادف با روز موسوم به روز یادبود در اسرائیل بود که در آن صهیونیست‌ها از کشته‌شدگان خود در جنگها یاد می‌کنند.

بر اساس بیانیه اداره اوقاف اسلامی، اذان به بلندگوهای داخلی الاقصی محدود شد.

حماس همچنین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که هجوم فردا پنجشنبه به الاقصی با آتش بازی کردن است و مسئولیت آن متوجه رژیم اشغالگر است. این جنبش افزود که اجازه دادن به گروه‌های شهرک نشین برای هجوم به صحن مسجد الاقصی بازی با آتش است و منطقه را به سمت تشدید تنش می‌کشاند که اشغالگران مسئولیت کامل آن را بر عهده دارد.

حماس مجدداً از مردم قهرمان فلسطین دعوت کرد برای دفاع از هویت، دین و اولین قبله خود،  در شهر بیت المقدس بسیج شوند. 

در همین راستا، جنبش «جهاد اسلامی» امروز چهارشنبه اعلام کرد که فراخوان شهرک نشینان برای هجوم به مسجد الاقصی در روز پنجشنبه قابل تحمل نیست و تنش‌ها را به حد خطرناکی می‌رساند.

در همین زمینه، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که برافراشتن پرچم های اسرائیل و سردادن سرود ملی اسرائیل در الاقصی، حمله آشکار به حرمت مسجد و تحریک جدی احساسات مسلمانان سراسر دنیا است.

شایان ذکر است که گروه‌های شهرک نشین همزمان با سالگرد تأسیس رژیم اشغالگر اسرائیل در پنجم ماه می (فردا پنجشنبه) خواستار یورش به مسجد الاقصی شدند.

انتهای پیام
captcha