تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن
کد خبر: 4049077
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از برگزاری مراسم تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن به صورت همزمان در سراسر کشور در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد.

تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن در ماه رمضان

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تصویب تجلیل از 114 معلم حفظ قرآن در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم طی سال گذشته گفت: سال 1400 با همکاری دستگاه‌های اصلی حوزه آموزش حفظ قرآن کریم همچون وزارت آموزش و پرورش، اتحادیه موسسات مردمی قرآن و عترت، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و ... شاخصه‌هایی برای معرفی معلم‌های حفظ قرآن کریم که شرایط تجلیل را داشته باشند، تعیین شد.

وی افزود: در همین راستا ادارات استانی دستگاه‌های نامبرده نیز جلساتی را برگزار کردند و در ادامه برآیند شناسایی معلمان قرآنی که فعال هستند آغاز شد. برای شناسایی، معرفی و تجلیل از این افراد شاخصه‌هایی مانند سابقه فعالیت در آموزش حفظ قرآن، حافظ بودن، جهادی و فی‌سبیل‌الله،‌ سوابق علمی و ... در نظر گرفته شد که بیشترین امتیاز در این بخش برای تجلیل شدن، مربوط به فعالیت جهادی و فی‌سبیل‌الله در این حوزه بوده است.

بحرالعلوم تصریح کرد: بر همین اساس 114 نفر از معلمان سراسر کشور که بیشترین امتیاز را داشتند معرفی شدند. این قید هم لحاظ شده بود که از هر استان حداقل یک نفر معرفی شود. برای تجلیل از این افراد شرط دیگر برای تجلیل از این افراد آن بود که در مراسم‌های ملی طی سال‌های گذشته تجلیل نشده باشند.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن اظهار کرد: بر همین اساس هفته گذشته اسامی 114 نفر مشخص شده به استان‌ها اعلام شد تا در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان به صورت همزمان در تمامی استان‌ها تجلیل شوند.

وی بیان کرد: انتظار داریم افرادی که در این طرح تجلیل می‌شوند با جدیت بیشتری فعالیت کنند و همچنین عده بیشتری برای فعالیت در این عرصه ترغیب شوند تا بتوانیم بهره‌برداری بیشتری از این ظرفیت‌ها داشته باشیم. در حال حاضر بیش از 10 هزار معلم حفظ قرآن در کشور فعالند.


یادآوری می‌شود از این 114 نفر شش نفر از استان تهران انتخاب شده است که مراسم تجلیل از این شش نفر یکشنبه 28 فروردین‌ماه از ساعت 18:30 در امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود.

این افراد شامل «افراح مشهدی»، «زهره بنی‌علی»، «اعظم تقی‌زاده»، «عزیزه تقی‌زاده»، «زهرا ذاکری» و «منصور آقامحمدی» است. 

انتهای پیام
captcha