جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 4055711
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن فردا برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از برپایی یکی دیگر از این جلسات به تاریخ 20 اردیبهشت خبر داد.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به فعالیت گسترده ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در هفته جاری گفت: ستاد راهبری حفظ قرآن در هفته پیش رو و پس از ماه مبارک رمضان، چند جلسه مهم را برنامه‌ریزی کرده است و در همین راستا جلسه اصلی ستاد فردا، 20 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در هر جلسه از جلسات ستاد، یک دستگاه عضو به ارائه گزارش می‌پردازد، در این جلسه اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه حفظ قرآن ارائه خواهد داد.

بحرالعلوم تصریح کرد: ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده درباره بودجه ستاد راهبری در سال‌های 1400 و 1401 یکی دیگر از دستورجلسه فرداست. همچنین در این جلسه آیین‌نامه کمیته علمی و برنامه‌ریزی ستاد راهبری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این دستور از جلسه قبل به این جلسه ارجاع شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن به برگزاری برخی جلسات دیگر با موضوع حفظ اشاره و اظهار کرد: در یکی از این جلسات که با حضور کارشناسان برگزار می‌شود، به بحث بودجه حفظ قرآن پرداخته می‌شود. در سال 1400 و سال جاری مقرر شده است بودجه‌ای برای موضوع حفظ، تخصیص پیدا کند که ما در حال بررسی جزئیات آن هستیم.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: در همین رابطه از دستگاه‌ها خواسته شده است برنامه‌های خود را ارائه دهند. پس از دریافت تمامی برنامه‌ها، در جلساتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مورد تأیید و اولویت‌گذاری قرار گیرد. پس از آن این برنامه‌ها، به صندوق مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه می‌شود تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: همچنین در خصوص توسعه همکاری ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت جلساتی در این هفته برگزار خواهد شد. برپایی جلسه کمیته علمی و برنامه‌ریزی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن یکی دیگر از جلساتی است که طی آن جزئیات طرح‌ها و برنامه‌ها از لحاظ اجرایی برنامه‌ریزی خواهد شد.

بحرالعلوم به آغاز پایش از دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن اشاره و اظهار کرد: در هفته‌های گذشته در وزارت آموزش و پرورش حضور یافتیم، جمع خوبی از معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته این وزارتخانه در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی ارائه شد. مجموعاً تلاش‌های دوستان قابل قدردانی است و در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی به خصوص در بحث کتب درسی به وجود آمده است. در برخی موارد هم نیاز به بررسی و پیگیری بیشتری است. آموزش و پرورش جایگاه شاخصی در زمینه آموزش حفظ قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه این دومین دوره پایش‌هاست، افزود: در هفته آینده نیز پایش از سازمان دارالقرآن الکریم صورت خواهد گرفت. هر چند نگاه ما در این پایش‌ها حمایتی و پشتیبانی است، اما جزئیات کامل پایش‌ها در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت گزارشی که قرار بود سال گذشته به مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن ارائه شود، گفت: این گزارش هنوز آماده نشده و برنامه‌ریزی شده است تا بعد از پایان دور دوم پایش‌ها، این گزارش آماده و ارائه شود.

انتهای پیام
captcha