درخواست ائمه جماعات الجزائر برای لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه رمضان
کد خبر: 4041801
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

درخواست ائمه جماعات الجزائر برای لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه رمضان

شورای ائمه جماعات الجزائر، لغو فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشت کلاس‌ها در مساجد این کشور با توجه به کاهش شیوع همه گیری کرونا در این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، شورای ملی مستقل ائمه جماعات و کارکنان سازمان امور دینی و اوقاف الجزائر با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال شده در مساجد شدند.

این اتحادیه در بیانیه خود تصریح کرد: با توجه به بهبود وضعیت همه گیری کرونا در الجزائر، تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر منحنی نزولی داشته است.

شورای ملی ائمه جماعات لغو دستورالعمل‌های پیشگیرانه اعمال شده در مساجد و بازگشت به وضعیت قبلی به ویژه در مورد فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد.

این شورا همچنین خواستار بازگشت کلاس‌های درس هفتگی و میزگردهای علمی به مساجد الجزائر شد و گفت: محدودیت‌های اتخاذ شده در ماه رمضان 2021 در خصوص تعیین نیم ساعت زمان برای نماز تراویح هم برای رمضان امسال لغو شود.

این در حالی است که یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی الجزائر از روسای امور دینی و اوقاف الجزائر خواسته است تدابیر پیشگیری از کرونا را شدت بخشند و همچنان در همه اماکن وابسته به سازمان امور دینی و اوقاف الجزائر، فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک رعایت شود.

وزیر دینی الجزائر خواستار استفاده از سجاده شخصی توسط نمازگزاران و رعایت اوقات تعیین شده برای باز و بستن مساجد و اقامه نماز جماعت شده است.

بر این اساس مساجد الجزائر 15 دقیقه قبل از اذان باز می‌شود و بلافاصله پس از اقامه نماز تعطیل می‌شوند، نماز جمعه و ایراد خطبه، زمان مشخصی دارد و وضوخانه هم 15 دقیقه قبل از اذان باز و پنج دقیقه بعد از اقامه نماز بسته می شود.

همچنین از امامان جماعت مساجد هم خواسته شده قبل از اقامه نماز به شهروندان درباره لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تذکر دهند.

تعداد مرگ و میر روزانه کرونا در الجزائر به کم تر از 10 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha