الجزایر از نسخه جدید قرآن بریل رونمایی می‌کند
کد خبر: 4064904
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

الجزایر از نسخه جدید قرآن بریل رونمایی می‌کند

وزیر امور دینی الجزایر ضمن اعلام خبر بازچاپ اولین نسخه قرآن کریم متعلق به یکصد سال پیش در این کشور گفت: یک نسخه اضافی دیگر از قرآن با خط بریل برای گروه نابینایان به دلیل قدیمی شدن نسخه قبلی در حال تکمیل است.

نسخه جدید قرآن بریل در الجزایر

به گزارش ایکنا به نقل از المساء، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در مراسم افتتاح مدرسه قرآنی تابستان 2022 این کشور که در دارالقرآن «احمد سنون» در الجزیره برگزار شد، استقبال خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در کلاس‌های قرآن را بی‌نظیر خواند.

وزیر الجزایری گفت: فصل جدید به دلیل بهبود اوضاع کرونا با استقبال متمایز و گسترده ثبت نام در نهادهای آموزشی دینی از سوی والدین و فرزندانشان و نیز داوطلبان حافظان کتاب خدا روبه‌رو شده که مایل به دریافت مجوز برای آموزش قرآن هستند.

بلمهدی با اشاره به امکان برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن در مساجد الجزایر با توجه به استقبال روز افزون مردم گفت: بسیاری از مدارس قرآنی ظرفیتشان تکمیل شده است، مثل همین دارالقرآن احمد سحنون که تمام یک هزار کرسی آن پر شده و در حال حاضر بیش از 50 هزار دانش‌آموز دختر و پسر فقط در مدارس الجزیره ثبت نام کردند.

او افزود: الجزایر با به کارگیری تمامی امکانات برای این منظور در خدمت کتاب خدا بوده و هست و برای توسعه و حمایت از آموزش قرآن و مسابقاتی که در این راستا برگزار می‌شود، تلاش می‌کند.

وزیر الجزایری همچنین خبر داد: از نمودهای اهتمام کشور الجزایر به قرآن کریم دریافت نسخه‌ای از «مصحف رودوسی» است که نخستین مصحفی است که یکصد سال پیش در الجزایر به چاپ رسیده است.

در ادامه تصاویری از مصحف رودوسی الجزایر را مشاهده می‌کنید.

بلمهدی گفت: مراحل تجدید چاپ این نسخه از قرآن کریم در الجزایر و زیر نظر حدود 20 استاد الجزائری در حال انجام است و در آستانه شصتمین سالگرد استقلال الجزایر آماده می‌شود.

وی همچنین گفت: طبق دستور رئیس جمهور الجزایر چاپ یک نسخه اضافی دیگر از قرآن با خط بریل برای گروه نابینایان به دلیل قدیمی شدن نسخه قبلی در حال تکمیل است. این نسخه جدید اولین نسخه از نوع خود در سطح جهان عرب و اسلام خواهد بود که خط بریل را همراه خط معمولی در خود جای داده است.

الجزایر از نسخه جدید قرآن بریل رونمایی می‌کند

انتهای پیام
captcha