شورای امنیت حمله به مسجد شیعیان پیشاور را محکوم کرد
کد خبر: 4041094
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

شورای امنیت حمله به مسجد شیعیان پیشاور را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی هفته گذشته را که منجر به شهادت ده‌ها نفر از نمازگزاران مسجد جامع شیعیان شهر پیشاور پاکستان شد، محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از داون، شورای امنیت حمله تروریستی به مسجد جامع شیعیان در پاکستان را محکوم کرد. اعضای این شورا همچنین با ابراز همدردی عمیق با خانواده قربانیان و دولت پاکستان برای مجروحان این حمله آرزوی بهبودی عاجل و کامل کردند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه، این حمله را فجیع و بزدلانه خواندند و آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کردند. در این بیانیه بر لزوم سپردن عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان تروریسم به دست عدالت تاکید و از همه کشورها خواسته شد تا فعالانه با دولت پاکستان همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت یادآور شدند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر، یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

این شورا همچنین تأکید کرد که اقدامات تروریستی صرف نظر از انگیزه آن، جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است و همه کشورها باید با تهدید تروریسم برای صلح و امنیت بین‌المللی مقابله کنند.

روز جمعه یک حمله تروریستی به مسجد متعلق به شیعیان در شهر پیشاور پاکستان منجر به شهادت بیش از ۵۰ نمازگزار و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر از نمازگزاران شدند.

این جنایت بزرگ تروریستی در مسجد «کوچه رسالدار» شهر پیشاور در ایالت خیبر پختونخواه روی داد؛ شیعیان پاکستان سال‌هاست هدف حملات تروریستی گروه‌های تکفیری قرار دارند. گفته می‌شود شمار شهدای این عملیات تروریستی به یکصد نفر رسیده است.

در همین حال، تظاهرات‌های گسترده‌ای در محکومیت این جنایت در شهرهای مختلف پاکستان برپا شد و معترضان با حضور در خیابان‌ها علیه تروریسم تکفیری و حامیان آنان شعار دادند.

این حملات از سوی بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران، یمن، لبنان و عراق به شدت محکوم شده است. از سویی این انفجار تروریستی با واکنش گسترده شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی و دینی در کشورهای مختلف روبرو شد.

این گروه‌ها با محکوم کردن بمب‌گذاری تروریستی در شهر پیشاور پاکستان از مراجع دینی خواستند تا نقش خود را در گسترش آگاهی و افشای حقیقت این تروریسم جنایتکار تکفیری که به نفع دشمنان است، ایفا کنند.

همچنین این گروه‌ها از مقامات پاکستانی خواستند گروه‌های تکفیری و تروریستی را تحت تعقیب قرار دهند و شدیدترین مجازات را برای آن‌ها اعمال کنند.

انتهای پیام
captcha