شناسایی عاملان حمله به مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان
کد خبر: 4040475
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

شناسایی عاملان حمله به مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد سه مظنون حمله به مسجد شیعیان این شهر شناسایی شده و به‌زودی دستگیر می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از جئو تی‌وی، شیخ رشید، وزیر کشور پاکستان امروز شنبه اعلام کرد که هر سه مظنون در انفجار انتحاری در داخل مسجدی در پیشاور توسط پلیس ایالت خیبر پختونخواه و نهادهای تحقیقاتی شناسایی شده‌اند.

شیخ رشید در پیامی ویدئویی که در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته است، گفت که پلیس و نهادهای تحقیقاتی به مظنونان نزدیک شده‌اند و امیدوارند تا دو تا سه روز آینده دستگیر شوند.

وی پیش‌تر به دخالت نیروهای خارجی در تلاش برای بی‌ثبات کردن کشور اشاره کرده بود و قول داده بود که طرح‌های پلید آنها را خنثی کند.

محمد اعجاز خان، فرمانده پلیس پیشاور پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که این انفجار که به هنگام اقامه نماز جمعه در یکی از مساجد شهر پیشاور رخ داده است، تاکنون ۳۰ شهید و ۶۵ مجروح برجای گذاشته است.

براساس اعلام منابع محلی پاکستان، یک بمب قوی در مسجد متعلق به شیعیان در شهر پیشاور واقع در شمال غرب پاکستان در هنگام اقامه نماز جمعه در این مسجد منفجر شد.

براساس اعلام پلیس، این انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران در مسجد «کوچا ریسالدار» واقع در بخش قدیمی شهر پیشاور برای اقامه نماز جمعه جمع شده بودند.

پس از این انفجار، پلیس پاکستان در تمامی بیمارستان‌های ایالت «خیبر پختونخواه» وضعیت اضطراری اعلام کرده است. داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت.

سخنگوی بیمارستان لیدی ریدینگ روز شنبه تأیید کرد که تعداد کشته‌شدگان حمله انتحاری روز قبل در مسجد پیشاور پس از جان باختن شش مجروح دیگر به 63 نفر افزایش یافت. سخنگوی وزارت بهداشت پاکستان گفت: روز گذشته 57 جسد به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه 37 مصدوم همچنان در بیمارستان تحت مداوا هستند، گفت: از این تعداد 5 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

محمد عزیزخان رئیس پلیس پیشاور گفته است که حادثه انفجار در پی تیراندازی یک فرد مسلح در بیرون از مسجد اتفاق افتاد و فرد مسلح که ۵ کیلو مواد منفجره به کمر خود بسته بود با کشتن یک پلیس و زخمی کردن یک مأمور دیگر، به داخل مسجد رفته و خود را منفجر کرد.

شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که به غیر از فرد انتحاری، یک فرد سیاه‌پوش دیگر نیز به پلیس شلیک کرد و وارد مسجد شد. بر اساس گزارش‌ها، بازرسان در حال بررسی داده‌های بیومتریک افرادی هستند که اخیراً از افغانستان وارد پاکستان شده‌اند.

انتهای پیام
captcha