ابراز تأسف دالایی لاما از درگیری‌‌ها در اوکراین / جنگ دیگر منسوخ شده است
کد خبر: 4039363
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

ابراز تأسف دالایی لاما از درگیری‌‌ها در اوکراین / جنگ دیگر منسوخ شده است

دالایی لاما، رهبر دینی بوداییان تبت و برنده جایزه صلح نوبل امروز با انتشار بیانیه‌ای «تأسف عمیق» خود را از درگیری‌های اوکراین اعلام کرد و خواستار تقویت درک متقابل و برقراری صلح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از  phayul، او در این باره اعلام کرد: جنگ منسوخ شده است و عدم اعمال خشونت، تنها راه ممکن است.
در ادامه بیانیه وی آمده است: من دعا می‌کنم که صلح به سرعت در اوکراین برقرار شود. گفت‌وگو بهترین راه برای حل اختلافات است و صلح واقعی از طریق درک متقابل و احترام به یکدیگر برقرار می‌شود.

رهبر تبت که از مدافعان مشهور خلع سلاح جهانی است، گفت که گفت‌وگو تنها ابزار کارآمد برای حل هر گونه اختلاف است. مشکلات و اختلافات به بهترین وجه از طریق گفت‌وگو حل و صلح واقعی از طریق درک متقابل و احترام به آسایش یکدیگر حاصل می‌شود. ما نباید امید خود را از دست بدهیم. قرن بیستم قرن جنگ و خونریزی بود. قرن بیست و یکم باید قرن گفت‌وگو باشد.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه، ۵ اسفند نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است: عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

انتهای پیام
captcha