پاسخ زیباسازی شهرداری قم به عدم تبلیغات مؤسسات قرآن در بیلبوردهای شهری
کد خبر: 4032004
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
با پیگیری ایکنا؛

پاسخ زیباسازی شهرداری قم به عدم تبلیغات مؤسسات قرآن در بیلبوردهای شهری

خبرگزاری ایکنا در راستای پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات مؤسسات قرآنی در این گزارش به سراغ مسئولان شهرداری قم رفته و موضوع حمایت از تبلیغات مؤسسات قرآنی در بیلبوردهای شهری را پیگیر شده‌ است.

حمید نصراللهی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قم طی صحبت‌های مرتضی ضیائی‌نیا، مدیرعامل مؤسسه قرآنی ثقلین با خبرگزاری ایکنا و بیان دغدغه‌ای مبنی بر عدم تدوین قانون برای حمایت از مراکز و مؤسسات قرآنی در بحث تبلیغات محیطی و نیز کم‌رنگ بودن فرهنگ قرآنی در سازه‌های تبلیغات شهری، خبرنگار ایکنا در راستای پیگیری این دغدغه به سراغ نهادهای ذی‌ربط رفته و این موضوع را از سازمان زیباسازی شهرداری قم پیگیر شد که در ادامه مشروح صحبت‌های مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قم تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

حمید نصراللهی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: سازمان زیباسازی شهرداری مصوبه‌ای در رابطه با اعمال تخفیف برای تبلیغات مؤسسات و نیز امور قرآنی ندارد، علاوه بر این تمامی مسئولیت تبلیغات بر روی سازه‌های شهری، بر عهده شهرداری نیست و این تبلیغات تحت‌نظر انجمن صنفی کانون‌های آگهی تبلیغاتی که زیر مجموعه اداره ارشاد است نیز می‌باشد و نرخ این تبلیغات را اداره ارشاد مشخص می‌کند، در نتیجه اگر قرار بر اعمال تخفیفی هم باشد باید این انجمن تعیین و به کانون‌ها ابلاغ کند.


بیشتر بخوانید: 


وی در رابطه با امکان امضا تفاهم‌نامه و تدوین قانون و مصوبه نسبت به اعمال تخفیف برای تبلیغات مؤسسات قرآنی، گفت: برای این منظور مؤسسات می‌توانند تبلیغات خود را به کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارجاع دهند تا شورای شهر به شهرداری ابلاغ کند و تبلیغات انجام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قم بیان کرد: شهرداری دو نوع سازه تجاری و فرهنگی دارد؛ سازه‌های تجاری مانند سازه‌های سازمان زیباسازی و سازه‌های فرهنگی تحویل روابط عمومی شهرداری است؛ اگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر موضوع را ابلاغ کند، مؤسسات می‌توانند به راحتی از سازه‌های فرهنگی استفاده کنند.

نصراللهی تصریح کرد: دلیل اینکه سازه‌های موجود در شهر رنگ و بوی قرآنی ندارد و جای خالی مضامین قرآنی در بیلبوردهای شهر پیداست به این دلیل است که مؤسسات قرآنی متولی واحدی ندارند تا همانند سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف که در کنار مراکز و سازمان‌های خود سازه‌ای برای تبلیغات دارند، برای آن‌ها نیز تبلیغ کنند.

وی افزود: ارگان‌ها و سازمان‌های متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند با پیگیری و رایزنی، سازه‌هایی را در شهر مختص تبلیغ مؤسسات داشته باشند تا شاهد این باشیم که شهر رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قم یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از مؤسسات قرآنی در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، شهریه دریافت می‌کنند و ذی‌نفع هستند، تبلیغات آن‌ها به نوعی تجاری محسوب می‌شود، در نتیجه تبلیغات رایگان به این مؤسسات تعلق نمی‌گیرد.

خبرگزاری ایکنا این دغدغه مؤسسات قرآنی را تا حصول نتیجه از سازمان‌های مربوطه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha