برگزاری آیین گرامیداشت حماسه دوم بهمن در ارومیه
کد خبر: 4030515
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

برگزاری آیین گرامیداشت حماسه دوم بهمن در ارومیه

آیین گرامیداشت حماسه دوم بهمن ماه سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه در سال ۵۷ توسط رژیم شاه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سید‌مهدی قریشی، نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه دوم بهمن ماه در مراسم سالگرد گرامیداشت دوم بهمن سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: مردم ارومیه در دوم بهمن‌ماه زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند و در آن روز کانون انقلاب در ارومیه که مسجد اعظم بود هدف رژیم طاغوت قرار گرفت.

وی افزود: غیرت دینی باید در جامعه حفظ و نگهداشته شود و تا زمانی که غیرت دینی بین جامعه اسلامی وجود دارد اسلام شکست نخواهد خورد.  رژیم طاغوت در پی آن بود که کانون و مرکز تجمعات انقلابیون را هدف قرار دهد، مسجد اعظم ارومیه تنها مسجدی بود که به آن حمله مسلحانه شده که این یک شاخصه برای استان است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: باید اصحاب رسانه، اندیشمندان استان بیش از بیش به مسئله حماسه دوم بهمن و اولین مبارزه مسلحانه علیه رژیم طاغوت توجه کنند ولی متأسفانه به مسئله قیام دوم بهمن پرداخته نشده و در احیا، انتقال و تثبیت این حماسه ارزشمند کوتاهی و سستی شده که نیاز به همتی جدی دارد. 

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: صبر و استقامت وسیله پیروزی است و ملت ایران بیش از ۴۰ سال است که با ایستادگی و صبر پیروز میدان‌ها شدند و پیروزی قیام ۵۷ نیز نتیجه همین استقامت و ایستادگی مردم بوده به ثمر رسید. 

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و قیام دوم بهمن نیز از ایام‌الله است باید اهمیت این ایام به نسل‌های بعدی منتقل شود و باید قیام‌های طول جریان انقلاب به نسل آینده به‌درستی تبیین و غیرت دینی در جامعه گسترده شود.

سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم اظهار کرد: میلاد پر سرور صدیقه کبری(س)، روز زن و مادر و  میلاد امام خمینی(ره) را تبریک عرض می‌کنم و برای گرامیداشت روز دوم بهمن که حماسه ماندگار مردم ارومیه به رهبری مجاهدین نستوه حجت‌الاسلام حسنی بود گردهم آمدیم.

وی افزود: حماسه دوم بهمن ارومیه پیشران و نقطه عطفی برای تظاهرات راه‌اندازی رژیم ستم شاهی در سراسر ایران بود و زمان‌که آیت‌الله در منبر سخنرانی‌های آتشین علیه رژیم انجام داد که صدای این سخنرانی‌ها به گوش رژیم شاهنشاهی رسید و نقشه ترور و از بین بردن آیت‌الله شیخ حسنی کشیده شد.

سردار خرم‌نیا بیان کرد: دوم بهمن ماه ۵۷ اوج تظاهرات مردم در سراسر کشور شکل گرفت، مقام معظم رهبری فرمودند: «آذربایجان سر ایران و شهید باکری تبلور و غیرت ایران است» که این موضوع نشان‌دهنده این است که شهیدان با غیرتمندی جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام
captcha