۳۸ درصد واحدهای تولیدی سردشت راکد و نیمه‌‌فعال هستند
کد خبر: 4013729
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

۳۸ درصد واحدهای تولیدی سردشت راکد و نیمه‌‌فعال هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان برابر با ۳۸ درصد واحدهای تولیدی سردشت نیمه‌فعال و راکد هستند.

اقصی نخشی پور فرماندار سردشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اقصی نقشی‌پور، فرماندار سردشت، ۲۵ آبان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال اظهار کرد: ۳۸ درصد از واحدهای تولیدی این شهرستان نیمه‌فعال و راکد است که تلاش برای فعال‌سازی آنها هم اکنون در جریان است.

وی افزود: در شهرک صنعتی این شهرستان هم‌اکنون ۵۲ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که از این تعداد  ۳۳ واحد با اشتغال ۳۰۰ نفر فعال  و ۱۹ واحد نیز نیمه فعال و راکد است.

فرماندار سردشت با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر یک واحد تولیدی سیم و کابل برق که به دلایل مختلفی راکد شده بود، احیاء و دوباره فعال شده است ادامه داد: با به چرخه تولید بازگشتن این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

وی عنوان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال این شهرستان تسهیلات معوق و نیاز به تزریق تسهیلات در گردش است تا با حل این مشکل این واحدها قادر به تامین مواد اولیه  و فعالیت دوباره شوند.

نخشی‌پور گفت: شهرک صنعتی این شهرستان ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر را دارد که هم اکنون با ۳۰۰ نفر در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های مهم راکد این شهرستان کارخانه مجتمع صنایع غذایی با تولید انواع شکلات و تافی، واحد تولیدی گالنهای پلاستیکی، کارخانه بازیافت کاغذ باطله‌ها و کارتن و واحد تولیدی ظروف یک‌بار مصرف است.

 

انتهای پیام
captcha