اطلاعات مساجد ماهنشان در سامانه بیرق ثبت می‌شود
کد خبر: 4011028
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

اطلاعات مساجد ماهنشان در سامانه بیرق ثبت می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: سامانه بیرق بزرگترین اجتماع مذهبی کشور به شمار می‌رود و اطلاعات مربوط به مساجد ماهنشان نیز در آن به ثبت می‌رسد.

دیدار مدیر ستاد کانون های مساجد زنجان با رئیس تبلیغات اسلامی ماهنشانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام روح‌الله رحمانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان، ۱۵ آبان‌ماه در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان با اشاره به فعالیت مساجد این شهرستان اظهار کرد: سامانه بیرق در سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده که بزرگترین اجتماع مذهبی کشور به شمار می‌رود و اطلاعات مربوط به مساجد در آن به ثبت می‌رسد.

وی ابراز کرد: تجمیع اطلاعات مساجد شهرستان در سامانه بیرق امکان برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت هدفمند مساجد را برای خادمان و خدمتگزاران مسجد در همه دستگاه‌های فرهنگی، فراهم خواهد کرد، به طوریکه می‌توان به نقاط ضعف و قوت دست یافت و برای برطرف کردن چالش‌ها راهکار ارائه داد.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین موانع در حوزه مدیریت مساجد در سطح شهرستان ماهنشان همانند سایر شهرستان‌های کشور عدم دسترسی به اطلاعات مساجد است که به امید خداوند متعال به زودی این مشکل نیز حل خواهد شد. برای روحانیون مستقر نیز باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود البته هزینه‌های پرداختی به آن‌ها نیز کفاف معیشت را نمی‌دهد.

رحمانی با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات مساجد در سامانه بیرق در راستای اجرای طرح مهرواره اوج است، گفت: هدف از اجرای طرح مهرواره اوج بسیج مساجد برای حل مشکل محله است. در این طرح افراد مشکلات محله خود را شناسایی و برای برطرف کردن آن راه حل ارائه دهند که به طرح‌های برتر جوایزی تعلق می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز به فعالیت 24 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه فهما فعالیت این کانون‌ها ساماندهی شد و رقابت سازنده شکل گرفته است.

وی با اشاره اینکه فعالیت کانون‌های مساجد در سامانه فهما به ثبت می‌رسد، گفت: این سامانه بستری برای رقابت سالم کانون‌های مساجد در سراسر کشور را فراهم کرده است و بچه‌های مسجدی می‌توانند ضمن اطلاع از نحوه فعالیت دیگر کانون‌های مساجد در مسابقات فرهنگی و هنری متنوع شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون طرح همدلی و مواسات کانون‌های مساجد با توزیع گوشت قربانی با همراهی موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا در کانون.های مساجد سراسر کشور آغاز شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اظهار کرد: در هشت مرحله توزیع گوشت قربانی در استان زنجان، بسته‌های گوشت قربانی از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ماهنشان نیز به دست نیازمندان رسید.

انتهای پیام
captcha