تهیه بانک جامع اطلاعاتی از شهدای زنجان
کد خبر: 4008685
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

تهیه بانک جامع اطلاعاتی از شهدای زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: تا کنون 520 هزار سند موثر از شهدا و رزمندگان جمع‌آوری شده است و بانک اطلاعات جامع تهیه می‌شود.

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ۶ آبان‌ماه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مصلای خاتم‌الانبیای زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس مملو از صفحات درخشان و نورانی از فداکاری‌ها ایثارگری‌های مردمان این سرزمین است.

وی با اشاره به حضور زنجانی‌ها در صحنه‌های مختلف انقلاب و جنگ، اظهار کرد: راهپیمایی ۱۰۰ هزار نفری مردم زنجان در سال ۵۷ و اولین راهپیمایی زنان پیش از انقلاب، سرآمدی از حضور مردم همیشه در صحنه استان زنجان در عرصه‌های مختلف است. سنگرسازان بی‌سنگر 28  شهید و فرمانده تقدیم انقلاب کردند.

این مسئول با اشاره به رشادت دلاوران تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان در میادین جنگی، افزود: تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش با تقدیم شهدایی چون امیر سرلشکر مخبری و امیر فروزنده، در میدان‌های مختلف جنگ حضور داشتند، سپاه پاسداران از سال 57 تا پایان دفاع مقدس حضور حماسی در سرزمین مجاهدت‌ها خاموش داشتند و در یگان‌های مختلف حضور یافتند و صحنه‌های بی‌بدیلی از رشادت و شجاعت خلق کردند.

سردار کرمی ادامه داد: زنجانی‌ها در ۱۵ عملیات آفندی و 26 عملیاتی پدافندی خط شکن بودند و همواره مورد تحسین فرماندهان قرار می‌گرفتند و سرداران شهیدی چون قامت بیات، اشتری، رستمخانی، بیگدلی و ... را تقدیم کردند. در بین شهدای هسته‌ای نیز شهید مجید شهریاری سند افتخار استان زنجان شد.

دبیرکل کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید  استان زنجان، تصریح کرد: مردم استان زنجان در دوران دفاع‌مقدس ۳۵۳۵ شهید و بیش از ۷۰۰۰ جانباز و ۵۲۶ آزاده در این راه تقدیم نظام کردند؛ همچنین بانوان با عناوینی چون بسیجی و امدادگر ۳۷ شهید دادند که این مهم نشان از نقش بارز زنان زنجانی در انقلاب و جنگ دارد.

کرمی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی در استان زنجان ۱۱۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح‌ کرد: در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اقداماتی از قبیل ارائه خدمات درمانی، نام‌گذاری معابر و میدان به تعداد ۱۰۰۰ مورد، احسان غذای گرم به نیابت و نام شهدا به تعداد ۳ میلیون و 750 هزار مورد و اهدای ۵۲ هزار جلد قرآن، مفاتیح و ...، اهدای ۲۰۰۰ سری جهیزیه به زوجین و اعطای ۱۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اهدای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته کمک مومنانه به نیازمندان در استان، یادآور شد: در راستای برگزاری این کنگره، دیگر اقداماتی از قبیل طرح شهید پژوهشی در دانشگاه‌ها انجام شد و این مهم کماکان ادامه دارد. همچنین برگزاری اردوهای جهادی برای ۱۵۰ گروه، اردوی جهادی برای طلاب، تالیف و چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب، آزادی ۶۰۰ زندانی، کاشت ۴۷ هزار اصله نهال به نام شهدا، تولید ۳۰۰۰ اثر فیلم و موشن‌گرافی نیز در این راستا تدارک و به مرحله اجرا درآمد.

دبیرکل کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تهیه بانک جامع اطلاعاتی از شهدا، جانبازان و آزادگان استان را اقدام مهمی دانست و گفت: جمع‌آوری ۵۲۰ هزار سند موثر در حوزه دفاع‌مقدس، بازسازی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا که بخش اعظمی از این یادواره‌ها در درب منازل آنان اتفاق افتاد، برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکن محرومان با نام شهدا نیز از دیگر اقدامات انجام شده در ماه‌های گذشته در راستای برگزاری کنگره بود.

کرمی در ادامه با تاکید بر اینکه اجلاسیه پایان کار نیست، افزود: مردم شهیدپرور استان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... حضور داشتند در خنثی‌کردن فتنه‌ها جزو اولین‌ها بودند و این روند با برگزاری آیین‌هایی چون یادواره شهدا و کنگره‌ها، این حضور را مستمر خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به عداوت دشمنان با اسلام و ایران، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خـواهد این خیمه را آتش بزند که اگر این اتفاق بیفتد، قرآن و اسلام آسیب می‌بیند. مردم شهیدپرور زنجان با آمادگی کامل گوش به فرمان رهبر خویش برای دفاع از انقلاب اسلامی بوده و هیچ تحریم و تهدیدی نمی‌تواند در فرهنگ و عزم عاشورایی آنان خللی ایجاد کند.

در پایان این مراسم، پیکر مطهر دو شهید گمنام که در عملیات بدر در شرق دجله تفحص شدند، مورد تشییع قرار گرفتند. همچنین تمبر کنگره ملی 3535 شهید استان و تعدادی کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha