استقامت راه دوری از حزن در حکمرانی جامعه اسلامی است
کد خبر: 4008677
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

استقامت راه دوری از حزن در حکمرانی جامعه اسلامی است

استاندار زنجان گفت: استقامت و شهادت راه دوری از حزن در مسئله حکمرانی جامعه اسلامی با توجه به آیات قرآن است و این مفهوم را به‌طور کامل در حرکت جمهوری اسلامی دیده‌ایم.

محسن افشارچی استاندار زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، 6 آبان‌ماه در اجلاسیه نهایی کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: طبق آیه قرآن شهدا عند ربهم یرزقون هستند، تشکر و قدردانی این کنگره از سمت خاکیان برای افلاکیان جای بحث ندارد و این کنگره نماد قدردانی از خانواده شهدا است که از عزیزان خود گذشتند تا جامعه ایمانی و انقلاب ما حرکت و مسیر جدیدی را طی کند.

وی کنگره شهدا را الگویی برای سلوک فردی، سلوک اجتماعی و سلوک حکمرانی خواند و گفت: خداوند در قرآن برای شهدا مفاهیم بلندی را می‌شمارد که تعیین‌کننده راه برای بشر است. یکی از این صفات مسئله معامله با خدا بوده و نکات ریزی در آن نهفته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیش فرض در قیامت ظلمت است و ما نور را از این سمت با خود به قیامت می‌بریم، ابراز کرد: خداوند می‌گوید شهادت ابزاری است که این نور را با خود به آخرت ببریم. همچنین خدای متعال در قرآن مفاهیم دیگری را برای شهدا مطرح فرموده و اسم آن‌ها را کنار انبیاء آورده است. انتهای نور و انسانیت نور و جنت است اما باید مسیر را باید طوری برویم که به آن قله نور برسیم.

وی با اشاره به اینکه سلوک اجتماعی در آیه «فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» آمده است، تصریح کرد: وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ یک مفهوم متواتر قرآنی است و بارها تکرار آن را می‌کند برای آن راه حل می‌دهد و در جایی برای حکمرانی جامعه می گوید که استقامت و شهادت راه دوری از حزن است و این مفهوم را به‌طور کامل در حرکت جمهوری اسلامی دیده‌ایم.

افشارچی یادآور شد: زمانی که خوفی به حکومت وارد شده راه مقابله با این حزن و خوف این است که مسیر شهدا را بپیماییم. نسیم فرهنگ شهادت در استان وزیدن گرفته و امیدواریم مدد از شهدا دست ما را بگیرد و در کنار مردم خدمتگزار خوبی باشیم.

انتهای پیام
captcha