گفتمان مهدویت با سند و مدرک برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 4005237
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
آیت‌الله غرويان در گفت‌وگو با ایکنا:

گفتمان مهدویت با سند و مدرک برای جوانان تبیین شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نياز جوانان به مطالب جديد درباره موضوع مهدويت، گفت: باید اعتقادات و نظرات تمام‌ اديان الهی معتقد به منجی را با سند و مدرک مطرح كرده و آنها را با هم مقايسه كنيم.

جوانان را با مهدویت آشنا کنیم/ نهم ربیع؛ آغازی برای امام شناسیآغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر، بلکه خود غدیر دیگری است. آنها که آرزو داشتند در سال دهم هجری با صاحب غدیر بیعت کنند، امروز باید با حجت معبود، مهدی موعود بیعت کرده و هر چه در توان دارند، از یاری امام زمان خویش دریغ ندارند؛ چنان‌که امام علی(ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او حضرت مهدی(عج)  را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد».

نهم ربیع‌الاول، سالروز امامت امام دوازدهم شیعیان امام زمان مهدی موعود(عج) است. رویدادی که در سال ۲۶۰ هجری قمری رخ داد و از جهت تاریخی شباهت فراوانی با بعثت پیامبر(ص) و واقعه غدیر خم دارد. تکریم و پاسداشت این روز باعث ایجاد فضای امید و نشاط و آینده‌نگری مقدس خواهد شد.

آیت‌الله محسن غرويان، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) و استاد حوزه و دانشگاه در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، ضمن گراميداشت فرارسيدن نهم ربيع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و با اشاره به اهميت مسئله امامت اظهار کرد: با توجه به اينكه در زمان غيبت كبری امام زمان(عج) به سر می‌بريم؛ نهم ربیع‌الاول هر ساله آغاز عهد و میثاق دوباره با امام زمان(عج) است و این روز فرصت و ظرفیتی است که بیشتر به موضوع مهدویت توجه داشته باشیم.

وی امام زمان(عج) را پشتوانه ولايت فقيه دانست و افزود: با توجه به اينكه امام زمان(عج) پشتوانه ولايت در جامعه هستند، بنابراين مسئله شروع امامت حضرت مهدی(عج) هم از حيث سند و مدرک برای ما اهميت فراوانی دارد و بايد به آن توجه شود.

عضو هيئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) خواستار آشنا كردن نسل جوان با موضوع مهدويت شد و ابراز کرد: از آنجايی كه مسئله مهدويت بسيار مهم است، جا دارد كه روحانيون و علما برای نسل جوان موضوع مهدويت، امامت و انتظار را به طور كامل تبيين كنند.

غرويان با اشاره به اينكه بايد اين مسائل با سند و مدرک برای جوانان بيان شود، تصریح كرد: لازم است كه نظرات مكاتب و مذاهب مختلف نيز در اين زمينه مطرح شود. بايد دوران امام حسن عسگری(ع) و شرايط به امامت رسيدن حضرت مهدی(عج) برای نسل جوان بيان شده و در زمينه فلسفه غيبت نيز بحث‌هايی مطرح شود و ذكرِ اهميت روز نهم ربيع نيز ضروری است.

عضو هيئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) ابراز کرد: در طول زمان علما درباره شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) كتاب‌های بسیاری نوشته‌اند و همه آنها به عنوان منابع مهم به حساب می‌آيند که باید با بهره‌گیری از آن منابع نسل امروز را با مهدویت و امام زمان(عج) آشنا کرد. ‌

غرويان با اشاره به نياز جوانان به مطالب تازه در اين زمينه گفت: نسل جديد به مطالب جديد و سخن روز در اين زمينه احتياج دارند و بايد كسانی باشند كه درباره مهدويت سخنان تازه گفته و نیروی جوان را در راستای زمینه‌سازی ظهور به‌کار بگیرند و افرادی نيز احاديث و روايات را برای جوانان تشريح كرده و توضيح دهند.

وی در پایان با اشاره به اينكه بايد ديدگاه اديان‌های مختلف درباره ظهور منجی با ديدگاه شيعه مقايسه شود، تصريح كرد: اعتقادات و نظرات تمام‌ اديان الهی معتقد به منجی را مطرح كرده و آنها را با هم مقايسه كنيم و در اين زمينه به جوانان آگاهی‌های لازم را ارائه دهيم.

انتهای پیام
captcha