زنده‌یاد «آذرنوش»؛ نمونه‌ای مجسم از اخلاق کریمانه
کد خبر: 4003664
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
پیام تسلیت معاون قرآن وزیر ارشاد به مناسبت درگذشت آذرتاش آذرنوش /

زنده‌یاد «آذرنوش»؛ نمونه‌ای مجسم از اخلاق کریمانه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیام تسلیتی مرحوم آذرتاش آذرنوش را نمونه‌ای مجسم از اخلاق کریمانه انسانی معرفی کرد که توانست در عمر پربار خود آثار علمی پرشماری را رقم بزند.

زنده‌یاد «آذرنوش»؛ نمونه‌ای مجسم از اخلاق کریمانهبه گزارش ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آذرتاش آذرنوش را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت اندوهبار دانشمند بزرگ حوزه مطالعات فرهنگی و ادبی و واژه‌پژوه برجسته زبان عربی و قرآنی، استاد فرهیخته و ممتاز دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر آذرتاش آذرنوش(ره) موجب تالّم و تاثّر فراوان گردید. ایشان که در روش و منش، نمونه‌ای مجسم از اخلاق کریمانه انسانی بود، توانست در عمر پربار خود آثار علمی پرشماری رقم زند و منشا خدمات علمی و فرهنگی بسیاری در دانشگاه تهران و مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی قرار گیرد؛ چنان که سخت دلبسته اصالت‌های فرهنگی و میراث گران‌بهای زبان‌های فارسی و عربی بود.

اینجانب که خود توفیق خوشه‌چینی از درخت پربار دانش ایشان را داشته‌ام، این ضایعه اسفناک را صمیمانه به جامعه علمی کشور و عموم علاقه‌مندان به مقام شامخ علمی و ادبی ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، رضوان و غفران الهی آرزو می‌کنم.

عبدالهادی فقهی‌زاده

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام
captcha