دفاع مقدس جلوه‌ای از فرهنگ ناب عاشورا در قلوب مؤمنین است
کد خبر: 3999998
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

دفاع مقدس جلوه‌ای از فرهنگ ناب عاشورا در قلوب مؤمنین است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای از رسوخ فرهنگ ناب عاشورا در قلوب مؤمنین است که هیچ‌گاه رو به سردی نمی‌رود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم طی سخنانی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس مقطعی طلایی و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از تاریخ ملت بزرگ ایران است؛ هر سال که می‌گذرد اهمیت تک تک لحظات آن سال‌ها و دستاوردهایی که به سبب خون مطهر شهدا و ایثار ایثارگران به‌دست آمد، در روابط و مناسبات جهانی و راهکارهای مبارزه علیه ظلم و ستم، بیش از پیش عیان می‌شود.

وی افزود: این دوران حماسه‌ساز، همچون پازلی بود که قطعات آن را عناصری همچون حضور نیروهای مسلح، بسیج مردمی، ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ، جهاد سازندگی و دیگر دستگاه‌ها و تمامی گروه‌های مردمی تشکیل می‌داد و ماحصل آن، آفرینش تابلویی زیبا از اقتدار و سرافرازی و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر نظام سلطه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس مقابله ملت قهرمان پرور ایران اسلامی در برابر انواع ددمنشی‌های استکبار جهانی، بازتابی از انوار عاشورایی نهضت سیدالشهدا(ع) بود؛ در واقع این هشت سال حماسه‌آفرینی، جلوه‌ای از رسوخ فرهنگ ناب عاشورا در قلوب مؤمنین است که هیچ‌گاه رو به سردی نمی‌رود.

لقمان‌پور گفت: از این‌رو، همان‌گونه که جریان عاشورا در تمامی ابعاد قابل بازشناسی و تحلیل و درس‌آموزی است، هشت سال دفاع مقدس نیز که پرتوی از آن فرهنگ عظیم محسوب می‌شود، از هر حیثی در زمینه‌های عقلی، عرفانی، ادبی، احساسی، اعجاز و نصرت الهی و به‌ویژه بعد علمی قابل واکاوی و بررسی است.

توجه به رویکرد علمی ایثار و شهادت

وی بیان کرد: توجه به رویکرد علمی موضوع ایثار و شهادت در کنار توجه به دیگر ابعاد آن، موجب استخراج گنج‌های ارزشمند فراوانی از گنجینه فناناپذیر دفاع مقدس خواهد شد و در این راستا، اقداماتی همچون تشکیل دانشگاه جهاد و مقاومت، راه‌اندازی رشته‌های علمی مرتبط با روایتگری همراه با بهره‌گیری از راویان مجرب و اساتید و نخبگان توانمند دانشگاهی و حوزوی، دل‌های پاک همه محققان مشتاق به‌خصوص نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، به سمت و سوی مفاهیم علمی و پایدار فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، سوق خواهد داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: بدون شک توجه عمیق به تمامی ابعاد حماسه باشکوه دفاع مقدس، به‌خصوص بعد علمی آن، در ورود به دهه پنجم انقلاب و اجرای مفاد ارزشمند بیانیه گام دوم، ره‌توشه‌ای پایان‌ناپذیر برای رهروان مسیر عشق و وارثان شهدای والامقام تا رسیدن به عصر ظهور فراهم می‌آورد.

انتهای پیام
captcha