ویژگی‌های سخنگوی شیطان
کد خبر: 3990514
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری مطرح کرد؛

ویژگی‌های سخنگوی شیطان

استاد حوزه علمیه گفت: هر کسی به اندازه‌ای که سعی دارد حرف معصوم را بگوید و عملش مطابق وحی و کلام معصوم باشد بندگی خدا را کرده است، اما کسانی که به دنبال وحی و کلام معصوم نیستند هر حرفی که بزنند و هر طرحی داشته باشند حرف و طرح شیطان است و در حقیقت بندگی شیطان را می‌کنند و سخنگوی شیطان هستند.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه، 22 مرداد در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت مصادف با پنجم ماه محرم با اشاره به آیاتی که به قیام سیدالشهدا(ع) و کسانی که مقابل ایشان ایستادند تأویل شده است، اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) قبل از قیام در خطبه‌ای خود را معرفی کردند و فرموند ما حزب‌الله الغالبونی هستیم که خدا در قرآن وعده پیروزی آنها را داده است.

وی ادامه داد: حضرت در ادامه فرمودند ما اهل بیتی هستیم که خداوند در قرآن آنها را پاک قرار داده است و ما آن عترت پیامبر(ص) هستیم که از همه به ایشان نزدیک‌تریم و یکی از دو ثقلی هستیم که خدا به پیامبر(ص) عنایت کرد و ایشان در میان مردم باقی گذاشت و حقایق و تأویل قرآن نزد ما است و اگر می‌خواهید سعادتمند شوید دنبال ما حرکت کنید، زیرا خداوند اطاعت ما را در کنار اطاعت خود و رسول خود بر شما واجب کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) در این خطبه با استدلال به آیه ۴۹ سوره انفال، بنی‌امیه را فریب‌خوردگان شیطان دانستند که شیطان عمل‌شان را برایشان خوب جلوه داده است، تصریح کرد: حضرت می‌فرمایند اگر فضل الهی نباشد شیطان شما را با خود می‌برد و خداوند به خاطر فضل و کرمش ما را برای شما قرار داده است تا راه را به شما نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امام فرمودند ما هستیم که می‌توانیم شما را از فریب شیطان آگاه کنیم و از اطاعت او برحذر داریم، افزود: اگر ما حرف خدا را نزنیم شیطان حرف در دهان ما می‌گذارد و بر ما مسلط شده و قوای ما سخنگوی شیطان می‌شود.

میرباقری بیان کرد: کسانی که امروز در عالم سر و صدا به پا کرده‌اند و از آنها با احترام یاد می‌شود و با عنوان روشنگری بدون توجه به حرف خدا برای هدایت مردم طرح می‌دهند در حقیقت سخنگوی شیطان هستند و کسانی که گوش به حرف اینان می‌دهند سرانجام کارشان بندگی شیطان است.

وی گفت: هر کسی به اندازه‌ای که سعی دارد حرف معصوم را بگوید و عملش مطابق وحی و کلام معصوم باشد بندگی خدا را کرده است ولی کسانی که به دنبال وحی و کلام معصوم نیستند هر حرفی که بزنند و هر طرحی داشته باشند حرف و طرح شیطان است و در حقیقت بندگی شیطان را کرده و سخنگوی شیطان هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ۴۹ سوره انفال، ادامه داد: دعوت شیطان انسان‌ها را به آنجایی می‌رساند که مقابل لشکر خدا ایستاده و شیطان آنها را وسوسه می‌کند که هیچ کسی نمی‌تواند مقابل شما ایستادگی کند، ولی وقتی دو طرف مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند و شیطان امکانات و قدرت اولیای خدا را می‌بیند فرار می‌کند و می‌گوید من از این‌ها نیستم و پشت شما را خالی می‌کند و هیچ کاری از شما ساخته نخواهد بود.

وی یادآور شد: حضرت در این خطبه به آیه ۱۵۸ سوره انعام اشاره کردند و فرمودند این افراد ایمان نمی‌آورند مگر اینکه آیات الهی نازل شود که در آن زمان دیگر فرصت تمام است؛ در بسیاری از تفاسیر ظهور آیه الهی را به ظهور امام زمان(عج) تأویل کرده‌اند که در آن زمان وقتی که امام زمان(عج) بر کافران غلبه پیدا می‌کنند دیگر هیچ فرصتی برای بازگشت نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha