ضرورت توجه به مهارت‌آموزی بانوان زندانی
کد خبر: 3981422
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

ضرورت توجه به مهارت‌آموزی بانوان زندانی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: باید به اصلاح بانوان زندانی توجه ویژه‌ای شود و امکانات لازم برای مهارت آموزی آن‌ها فراهم شود تا شاهد کاهش تعداد این افراد بوده و این زنان بعد از آزادی در جامعه جایگاه بهتری داشته باشند.

ارسالی امروز| ضرورت توجه به مهارت‌آموزی بانوان زندانیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی، ۱۰ تیرماه، در دیدار با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در راستای ایجاد تعامل امور بانوان استانداری برای اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی مددجویان به‌ویژه مددجویان زن، این دیدار صورت گرفت.

وی افزود: حمایت از مددجویان و خانواده آن‌ها در راستای حرفه‌آموزی، ضرورت دارد و همکاری امور زندان‌ها و امور بانوان استانداری می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی زندانیان و در نهایت کاهش آسیب در این قشر را داشته باشد.

محمدی، بیان کرد: زیر ساخت‌های خوب و مناسبی جهت توسعه اشتغال مددجویان در زندان نسوان ارومیه داریم که می‌تواند زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کند.

در این دیدار، پریسا علیلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: امور بانوان استانداری آمادگی همکاری با اداره کل زندان‌ها در جهت تحقق تفاهم‌نامه فی‌مابین را دارد و اگر بتوان مشکل اقتصادی خانواده‌ها را رفع کرد دیگر شاهد آسیب دیدن افراد جامعه نخواهیم شد. 

وی افزود: توانمندسازی زنان زندانی به لحاظ مسئولیت‌پذیری اجتماعی امری ضروری است و امیدواریم جهت توسعه و رونق اشتغال زندانیان به‌خصوص زندانیان زن با تعامل و هم‌افزایی در راستای تفاهم‌نامه‌های منعقده گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

علیلو ادامه داد: اتمام پروژه مهد کودک نسوان و راه‌اندازی کارگاه مهارت‌آموزی زنان زندانی از ضروریات بوده که باید به‌زودی محقق شود.

وی تصریح کرد: زنان و مادران بیشترین و مهمترین نقش را در جامعه به‌لحاظ تربیت افراد دارند و فرزندانی که در دامان مادران پرورش می‌یابند آینده‌ساز کشور خواهند بود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، افزود: باید به اصلاح بانوان زندانی توجه ویژه‌ای شود و امکانات لازم برای مهارت‌آموزی آن‌ها فراهم شود تا شاهد کاهش تعداد این افراد بوده و این زنان بعد از آزادی در جامعه جایگاه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha