80 درصد متقاضیان طرح مشاغل خانگی قم بانوان هستند
کد خبر: 3974268
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی قم مطرح شد؛

80 درصد متقاضیان طرح مشاغل خانگی قم بانوان هستند

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم تاکنون یک هزار و 713 نفر ثبت نام کردند که بیش از 80 درصد آن‌ها بانوان استان قم هستند.

80 درصد متقاضیان طرح مشاغل خانگی قم بانوان هستند/لزوم توجه به مشاغل خانگی در قمبه گزارش ایکنا از قم، سومین جلسه شورای راهبردی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم، هشتم خردادماه در استانداری قم با حضور مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مصطفی کاویانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گزارش مختصری از وضعیت بیکاری و شاغلین استان قم طی سال‌های 90-99 ارائه کرد.

در ادامه حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم طی سخنانی گفت: پیشنهاد می‌شود شاخص‌های مناسبی برای آمارهای ارائه شده در استان قم در خصوص وضعیت بیکاری و شاغلین ارائه شود که بتوان براساس این شاخص‌ها تصمیمات مهمی اخذ شود.

وی به اهمیت مشاغل خانگی در استان قم پرداخت و افزود: در کشورهای توسعه یافته مشاغل خرد و کوچک و خانگی توانسته بسیاری از مشکلات اقتصادی آن‌ها را پوشش دهد و در کشور ایران باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و این نوع مشاغل می‌تواند به معیشت خانواده کمک کند.

علی حسینی، سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم پرداخت و گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم تاکنون یک هزار و 713 نفر ثبت نام کردند که بیش از 80 درصد آن‌ها بانوان استان قم هستند.

وی افزود: در بخش آموزش‌های عمومی 650 نفر آموزش‌های عمومی این طرح استفاده کرده‌اند و نیز در بخش آموزش‌های اختصاصی تعداد 520 نفر توانمند شده‌اند و تاکنون تعداد 360 نفر در این طرح اتصال به بازار پیدا کرده‌اند.

جهاد دانشگاهی قم در پروژه‌های مختلف موفق عمل کرده است

در ادامه، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر لزوم رفع موانع موفقیت طرح مشاغل خانگی گفت: اقدامات مثبتی را در این طرح شاهد بودیم و جهاد دانشگاهی همواره در پروژه‌ها و طرح‌هایی که به آن‌ها واگذار شده، موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: طرح‌ها و گزارشاتی که از سوی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود بسیار دقیق و علمی و تخصصی است و پیشرفتی که این طرح داشتتند نشان از تعهد این نهاد انقلابی دارد.

یادآور می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی با اجرای جهاد دانشگاهی در 31 استان کشور در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha