اجتماعات انتخاباتی در قم به‌صورت حداقلی برگزار می‌شود
کد خبر: 3973011
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

اجتماعات انتخاباتی در قم به‌صورت حداقلی برگزار می‌شود

استاندار قم با اشاره به‌ تصویب دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اجتماعات انتخاباتی در حداقل خود برگزار، و برگزاری تجمع‌ها در فضای بسته نیز ممنوع است.

اجتماعات انتخاباتی در قم به‌صورت حداقلی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم، یکم خرداد پس از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طبق تصمیم این ستاد برنامه تبلیغات نامزدها در فضاهای رو باز تابع شرایط کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: سیاست کلی این است که در دوران تبلیغات انتخاباتی، ضمن اجتماعات حداقلی، از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی بیشترین استفاده برای تبلیغات شود و فرصت‌های برابر و گسترده‌ای در اختیار کاندیداها قرار بگیرد.

استاندار افزود: کاندیداها و مسئولان ستادهای مرکزی و استانی آنان در قبال پروتکل‌های بهداشتی مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

سرمست یادآور شد: نقض پروتکل‌ها به منزله تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابلیت برخورد قانونی دارد.

وی گفت: برای بالابردن مشارکت مردم، علاوه بر اطلاع‌رسانی صدا و سیما و فضای مجازی از نظر زمان رأی‌گیری نیز ساعت‌های رأی‌گیری افزایش پیدا می‌کند و در شعبه‌های اخذ رأی تمهیدهایی فراهم می‌شود که فاصله‌گذاری اجتماعی و در عین حال رعایت موارد بهداشتی به حداکثر برسد.

سرمست همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: در مورد تبلیغات انتخابات شوراها نیز قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تصمیم می‌گیرد و مقررات را ابلاغ می‌کند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: سیاست ستاد مقابله با کرونا این است بر اساس واکسن وارداتی و همچنین واکسن تولید داخل که در ماه‌های آتی تحقق پیدا می‌کند، واکسیناسیون انجام شود.

وی یادآور شد: از افرادی که جزء جامعه هدف هستند تقاضا داریم، برای دریافت واکسن به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون سطح شهر مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha