نظام سلطه و استکبار باعث مرگ زمین می‌شود
کد خبر: 3970743
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

نظام سلطه و استکبار باعث مرگ زمین می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از امام زمان(عج) در روایات به کلمه حیات و زنده‌کننده تعبیر شده است، گفت: با ظهور امام زمان(عج) زمینی که در نظام سلطه و استکبار مرده بود دوباره زنده می‌شود و گنجینه‌های خود را در اختیار امام قرار می‌دهد.

نظام سلطه و استکبار باعث مرگ زمین می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه در سخنرانی شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برخی از آیات مربوط به دوران ظهور امام زمان(عج) اظهار کرد: یکی از نکاتی که در آیات قرآن تکرار شده این است که از روز ظهور تعبیر  یوم‌الدین آمده و این روز را روز ظهور نور الهی در زمین دانسته است.

وی با بیان اینکه نور الهی که در عالم محقق می‌شود چیزی جز دین الهی نیست، ادامه داد: در روایات نور به ولایت امام و دین به خود امام تفسیر شده است، بنابراین با تحقق ولایت حضرت هم دین محقق و هم عالم نورانی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما دو نفخ صور داریم که با یک نفخ صور همه موجودات زنده می‌میرند و با نفخ صور دوم دوباره حیات در زمین شکل می‌گیرد و همه زنده می‌شوند، افزود: در سوره زمر بعد از آنکه به هر دو نفخ اشاره شده در آیه ۶۹ خداوند می‌فرماید بعد از نفخ صور دوم زمین با نور پروردگارش نورانی شده و بعد نامه اعمال را می‌آورند و انبیا و شهدا می‌آیند و قضای الهی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیات قیامت تأویل به زمان ظهور شده است، گفت: آیه ۶۹ سوره زمر نیز مربوط به قیامت است ولی در روایات تأویل به ظهور امام زمان(عج) شده و آمده است که امام صادق(ع) فرمودند: مقصود از «ربّ‌الارض» امام است و وقتی حضرت قیام کنند مؤمنان از نور خورشید و نور ماه بی‌نیاز می‌شوند و به نور امام اکتفا می‌کنند.

میرباقری با بیان اینکه در صحنه قیامت چراغی که صحرای محشر را روشن می‌کند نور امام است، تصریح کرد: افرادی که در این دنیا به حقیقت ولایت نرسیدند در قیامت در تاریکی هستند و منافقان به مؤمنان می‌گویند صبر کنید تا ما از نور شما استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از امام زمان(عج) در قرآن به عنوان کلمه حیات، محیی و یا آب یاد شده است، گفت: امام زمان(عج) سرچشمه حیات هستند و وقتی ظهور می‌کنند عالم زنده و حیات به واسطه ایشان بر زمین دمیده می‌شود و خداوند زمین را بعد از اینکه مرد دوباره زنده می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذیل آیه ۱۷ سوره حدید امام صادق(ع) می‌فرماید: خداوند زمین را بعد از مردنش به واسطه امام زمان(عج) زنده می‌کند، اظهار کرد: مقصود از مردن زمین کفرِ اهل آن است، بنابراین اگر اهل زمین کافر شدند زمین می‌میرد و با ظهور امام زمان(عج) زمین زنده می‌شود و گنجینه‌های خود را در اختیار ایشان قرار می‌دهد همان‌طور که آسمان هم برکات خود را در اختیار امام قرار می‌دهد.

وی ظهور امام زمان(عج) را به بهار تشبیه کرد و گفت: همان‌طور که با وزیدن نسیم بهاری زمین زنده می‌شود و بذر می‌روید در حالی که همان بذر در همان زمین در زمستان نمی‌رویید با ظهور امام زمان(عج) زمینی که در غیبت ایشان مرده بود دوباره زنده و روح در زمین دمیده می‌شود گویا زمین دیگری است.

میرباقری با بیان اینکه گناه دوری از امام، خروج از وادی ولایت امام است، افزود: این گناهان قلب را می‌میراند و وقتی امام ظهور کنند بساط شیطان و گناه را از عالم جمع کرده و قلوب به حیات طیبه می‌رسند.

وی در پایان بیان کرد: در ذیل آیه ۱۷ سوره حدید روایتی است که اگر حاکمان عالم اهل جور باشند زمین می‌میرد و از این روایت استفاده می‌شود که اگر نظام حاکم بر عالم نظام سلطه و استکبار باشد فعل آنها زمین را می‌میراند و با ظهور امام، زمین زنده می‌شود و با مؤمنان حرف می‌زند و در روایت داریم که اگر کافری در دل سنگ پنهان شده باشد آن سنگ مخفیگاه او را برای مؤمنان افشا می‌کند.

انتهای پیام
captcha