ایمان به غیب باور به ولایت امام زمان(عج) است
کد خبر: 3970209
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

ایمان به غیب باور به ولایت امام زمان(عج) است

سخنران حرم بانوی کرامت معنای ظهور را کنار رفتن پرده از دین حق و ولایت حق دانست و گفت: در روایات و آیات از امام به غیب تعبیر شده و گفته‌اند که مراد از «الذین یؤمنون بالغیب» در آیه سوم سوره بقره ایمان به امام است؛ بنابراین متقی کسی است که به حقیقت غیب که همان ولایت امام است، ایمان دارد.

ایمان به غیب باور به ولایت امام استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه معنای غیبت این نیست که با برنامه امام نمی‌توان همراه شد و با امام نمی‌شود ارتباط برقرار کرد، گفت: حجاب در برابر ظهور ولایت حق از زمان امیرالمؤمنین(ع) شروع شده و از آن زمان شیاطین عالم، حجاب روی حجاب و طرح روی طرح زده‌اند.

وی با بیان اینکه با ظهور نور امام، تمام تاریکی و حجاب غیبت از بین خواهد رفت و دین الهی تمام دنیا را فرا می‌گیرد، ادامه داد: مأموریت حضرت این است که با دشمنان خدا بجنگند تا فتنه از روی زمین جمع و تمام دین برای خدا شود و پرتو نور الهی عالم‌گیر شود.

استاد حوزه علمیه جلوه و معنای دیگر ظهور را کنار رفتن پرده از دین حق و ولایت حق دانست و افزود: در روایات و آیات از امام به غیب تعبیر شده و گفته‌اند که مراد از «الذین یؤمنون بالغیب» در آیه سوم سوره بقره ایمان به امام است؛ بنابراین متقی کسی است که به حقیقت غیب که همان ولایت امام است، ایمان دارد.

وی گفت: در سوره یونس خداوند در پاسخ به افرادی که قرآن را معجزه نمی‌دانند و از پیامبر(ص) معجزه دیگری می‌خواهند می‌فرماید ای پیامبر بگو آیات غیبی مربوط به عالم غیب است که در اختیار خداوند است و هر وقت او بخواهد آن آیه غیبی ظاهر شده و تمام دین محقق می‌شود و تمام سِحرهای شیطان در طول تاریخ را باطل می‌کند.

میرباقری با بیان اینکه همه ما امروز در فضای سحرآلود شیطان زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: این دنیای پیچیده جلوه‌ای از سِحر شیطانی است و با ظهور امام زمان(عج) تمام این سحر و بساط شیطان جمع می‌شود و کلمه تامه و نشانه غیبی الهی ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن از واقعه عظیم ظهور به بیان‌های مختلف یاد شده است، گفت: آیات زیادی از قرآن به مسئله قیامت پرداخته‌اند و بسیاری از آیاتی که در رابطه با قیامت است تأویل به ظهور شده است.

استاد حوزه علمیه، آیات آخر سوره سبأ را مربوط به ظهور دانست و گفت: در این آیات خداوند داستان کفار و مشرکین را بیان کرده و می‌گوید ای پیغمبر، مشرکان از ظهور که نشانه خداوند است وحشت‌زده شده و توان فرار ندارند و از مکانی نزدیک بازداشت می‌شوند و در روایات آمده است، مراد خسف بیداء است که لشکر سفیانی در مکانی بین مکه و مدینه با تصرف امام زمان(عج) در جایی که فکرش را هم نمی‌کنند به زمین فرو می‌روند.

وی ادامه داد: سفیانی و لشکرش وقتی به زمین فرو می‌روند می‎‌گویند که ما ایمان آوردیم ولی توبه و ایمان لحظه مرگ قابل قبول نیست و علت این که قبول نمی‌شود این است که آنها نمی‌دانند که حقیقت ولایت الهی چیست که ایمان بیاورند و فقط از دور تیری در تاریکی می‌اندازند.

میرباقری با بیان اینکه سفیانی ادامه آل ابوسفیان است و مدل درگیری او با حضرت مهدی(عج) با مدل درگیری بنی‌امیه با امیرالمؤمنین(ع) یکی است، بیان کرد: همان‌طور که ابوسفیان و معاویه کاخی برای خود درست کرده بودند و اسلام را به امپراطوری مادی تبدیل کرده بودند و ادعای اسلام هم داشتند سفیانی هم از همین مدل برای مقابله با امام زمان(عج) استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه راه رفتن با امام زمان(عج) قواعد و حساب و کتابی دارد، گفت: خداوند در آیه ۱۵۸ سوره انعام می‌فرماید که وقتی نشانه‌های پروردگار آشکار شد، دیگر ایمان آوردن افرادی که تا آن زمان ایمان نیاورده‌ و یا عمل صالحی انجام نداده‌اند فایده‌ای برایشان ندارد و در برخی روایات هم این آیه تأویل به رجعت شده است.

انتهای پیام
captcha