رویترز: دولت بایدن در صدد احیای روابط آمریکا با فلسطین است
کد خبر: 3960518
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

رویترز: دولت بایدن در صدد احیای روابط آمریکا با فلسطین است

منابع مطلع اعلام کردند دولت بایدن قصد دارد برخی سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی را تغییر داده و روابط آمریکا با فلسطینیان را بهبود ببخشد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، از زمان آغاز به کار دولت بایدن، معاونان وی همواره اعلام کردند که دولت جدید آمریکا قصد دارد روابط خود با فلسطینیان را احیا کند؛ کمک‌های مالی بشر‌دوستانه را از سر گیرد و دفتر دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن را دوباره فعال نماید.

 در دولت ترامپ روابط آمریکا با فلسطین قطع شد که علت اصلی آن نیز طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن بود.

ترامپ در ازای مشوق‌های اقتصادی نامعلوم، درصدد بود که فلسطینی‌ها را مجبور کند که اسرائیل را به رسمیت بشناسند و هیچ امتیاز ویژه‌ای نیز برای آن‌ها قائل نشده بود. به همین خاطر فلسطینی‌ها روابط گرمی با دولت آمریکا در زمان ترامپ نداشتند.

براساس اطلاعاتی که منابع آگاه به نشریه نشنال چاپ امارات دادند، طرح بایدن برای ازسرگیری روابط با فلسطین در مراحل اولیه قرار دارد، اما بایدن قصد دارد برخی سیاست‌های کاملاً جانبدارانه از اسرائیل را که در دولت ترامپ عملیاتی شده بود، لغو کند.

به نظر می‌رسد ازسرگیری کمک آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) و نیز بازگشایی دوباره دفتر فلسطین در واشنگتن از این دست اقدامات باشد.

انتهای پیام
captcha