هنیه خواستار عقب‌نشینی دولت بایدن از طرح معامله قرن شد
کد خبر: 3933845
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

هنیه خواستار عقب‌نشینی دولت بایدن از طرح معامله قرن شد

رئیس دفتر سیاسی حماس پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خواستار عقب‌نشینی دولت او از طرح موهوم معامله قرن ترامپ شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اسماعیل هنیه» در بیانیه‌ای اعلام کرد: از دولت منتخب آمریکا می‌خواهیم که از طرح خیالی ترامپ موسوم به معامله قرن عقب‌نشینی و تصمیم پایتخت شدن قدس برای اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا را لغو کند.
 
هنیه از بایدن خواست که در اقدامی تاریخی سیاست‌های ظالمانه آمریکا را علیه ملت فلسطین تغییر دهد، زیرا موجب شده این کشور شریک ظلم و ستم اسرائیل شمرده شود و در درگیری میان اسرائیل و فلسطین میانجی‌گری نکرده است. ملت فلسطین طی چند دهه گذشته از جانبداری دولت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی رنج برده‌ است و دولت ترامپ بیشترین حمایت را از رژیم اشغالگر اسرائیل و به مردم فلسطین نیز ظلم کرد.
 
وی خواستار پایان دادن به همه تصمیمات آمریکا در زمینه پناهندگان فلسطینی به ویژه تصمیم کاهش حمایت آمریکا از آژانس پناهندگان فلسطینی(آنروا) شد و از دولت جدید این کشور خواست که به تصمیمات ملت فلسطین احترام بگذارد و از فشار بر کشورهای منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بردارد.
 
ملت فلسطین در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ رنج زیادی را متحمل شدند. چرا که او تصمیماتی در جهت نابودی فلسطین اتخاذ کرد، از جمله طرح معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و همچنین سریال عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی که با هدف کنار زدن مسئله فلسطین از جهان عرب بود. در حالی که جو بایدن در تبلیغات انتخاباتی خود ادعا کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمک‌های آمریکا به مردم فلسطین را از سر خواهد گرفت و برای ایجاد راهکار دو دولتی تلاش خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha