علاج آسیب‌های اجتماعی رشد معنویت جامعه است
کد خبر: 3954551
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
سخنران آستان بانوی کرامت:

علاج آسیب‌های اجتماعی رشد معنویت جامعه است

سخنران محفل معارفی آستان بانوی کرامت، علاج آسیب‌های اجتماعی امروزه و ناخوش‌احوالی جامعه ودیگر بزه‌های اجتماعی را در رو آوردن به خدا و معنویت دانست.

علاج آسیب‌های اجتماعی رشد معنویت جامعه استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد اسماعیل‌‌نیا، سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) شب‌گذشته، 28 بهمن‌ماه طی سخنانی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: مشکلات عدیده بشریت امروز که عرصه را بر همگان تنگ کرده، مولود ضعف اعتقاد و کمبود معنویت و اشتباه در رفتار است.

وی افزود: اگرچه از نظر صنعت، رفاهیات و خدمات وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده؛ اما توسعه صنعت و گسترش ابزارهای رفاهی بدون اعتقاد و ایمان و تربیت الهی و اخلاق هیچ دردی را از بشریت دوا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل‌نیا بیان کرد: اگرچه بشر بر کرات آسمانی  قدم گذاشته و اعماق اقیانوس را کشف کرده اما در آسیب‌های بسیار زیادی اسیر است و گمشده اصلی بشریت صداقت، عدالت، دگراندیشی، خیرخواهی و نوع‌دوستی، ایثار و از خودگذشتگی است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اگر بخواهیم از چنبره این آسیب‌ها و آفت‌ها رها شویم راهی به‌جز رفتن به‌سوی خداوند و مسیری به‌جز تبعیت از خاندان عصمت و طهارت نداریم و بدون کسب تقوا مسیر دیگری وجود ندارد، چراکه طبق روایت تقوا کلید هر عمل محکم و راه مستحکم و ذخیره معاد است.

وی یادآور شد: راه نجات از استکبار و بردگی نفس و طاغوت و هلاکت تقوا است و علاج آسیب‌های اجتماعی امروزه و ناخوش‌احوالی جامعه و طلاق‌های روزافزون و دیگر بزه‌های اجتماعی، رو آوردن به خدا و معنویت است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در بیانیه مهم گام دوم انقلاب به مسئله اخلاق و تربیت بسیار تأکید شده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است، چراکه ما در آستانه تمدن‌سازی هستیم و برای این کار راهی جز خودسازی نداریم.

کارشناس مذهبی تأکید کرد: ماه رجب ماه خودسازی و رفتن به‌سوی خداوند است و برای رفتن به قله معنویت در ماه رمضان نیاز به مقدمه است که مقدمه رمضان، ماه رجب و شعبان است.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل‌نیا تصریح کرد: طبق روایت ماه رجب ماه استغفار و یک آمادگاه برای درک قله و شب قدر ماه رمضان است و بدون درک ماه رجب امکان حالت معنوی در ماه رمضان و شب قدر به‌وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه گفت: در ماه رجب سه وظیفه مهم داریم که غفلت‌زدایی و تقویت باورمندی به خداوند، استغفار و تلاش مجاهدانه برای رشد معنوی مصادیق این وظایف سه‌گانه است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: گاهی برای رشد مالی و تقویت اقتصادی تلاش فراوانی انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی مشورت می‌کنیم اما برای رشد معنوی و اخلاقی هیچ برنامه نداریم.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل‌نیا در پایان گفت: برای رشد معنویت و کسب اخلاقیات باید تلاش مجاهدانه صورت گیرد که بهترین جهاد در راه رشد معنویت و کمالات اخلاقی ترک گناه و انجام فرایض است.

انتهای پیام
captcha