پیروزی انقلاب اسلامی چهره ابرقدرت‌های جهان را خدشه‌دار کرد
کد خبر: 3950570
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

پیروزی انقلاب اسلامی چهره ابرقدرت‌های جهان را خدشه‌دار کرد

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ایستادگی ملت یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: این انقلاب چهره ابرقدرت‌های جهان را خدشه‌دار کرد و قدرت پوشالی آن‌ها را فرو ریخت.

پیروزی انقلاب اسلامی چهره ابرقدرت‌های جهان را خدشه‌دار کردبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و آغاز دهه فجر، اظهار کرد: بعد از ورود امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن پیروزی انقلاب سرعت گرفت و در ۲۲ بهمن به پیروزی کامل رسید در حالی که پیروزی انقلاب برای هیچ کس متصور نبود.

وی مهمترین عنصر پیروزی انقلاب اسلامی را حرکت و ایستادگی ملت ایران دانست و گفت: همه کشورهای شرق و غرب دست به دست هم دادند تا از محمدرضا پهلوی حمایت کنند اما حضور مردم در صحنه نشان داد که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل قدرت مردم قرار گیرد و در این بین کارگر، کارمند، روحانی، کشاورز، پیر و جوان ، روستایی و شهری و روحانیت و همه و همه پای کار آمدند تا انقلاب به پیروزی رسید.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشن انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده است، ادامه داد: در این بیانیه بیش از ۴۰ بار از جوان انقلابی نام برده شده است که باید به این مسئله به خوبی توجه شود و جوانان با تقویت بصیرت و روحیه جهادی پای کار بیایند و توسعه و پیشرفت کشور را به دست گیرند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، چهره آمریکا خدشه‌دار شده و حیثیت این کشور که خود را ابرقدرت جهان می‌دانست ضربه خورده است، افزود: آمریکا بر جهان سیطره داشت و برای همین تلاش داشت تا از پیروزی انقلاب و ادامه راه آن جلوگیری کند ولی به دلیل ایستادگی ملت ایران راه به جایی نبرد برای همین به دشمن انقلاب تبدیل شده است.

خاتمی با بیان اینکه با چراغ سبز و یا اخم آمریکا، نخست وزیر کشوری و یا مسئولان آن تغییر می‌یافت و آن‌ها برای حکومت پهلوی هم تعیین و تکلیف می‌کردند، تصریح کرد: به لطف انقلاب امروز ایران اسلامی استقلال واقعی خود را دارد و تصمیمات و سیاست‌های کشور را به دست خود گرفتیم.

وی با بیان اینکه رؤسای جمهوری و تغییر نفرات درآمریکا از ترامپ به بایدن و اوباما به ترامپ فرقی ندارد و سیاست آنها مقابله با انقلاب اسلامی ایران است، ابراز کرد: ما به تعهدات خود در توافق برجام عمل کردیم و این آمریکا بود که یک طرفه از این توافق خارج شد.

امام جمعه زنجان با تقدیر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیان کرد: آمریکا می‌خواهد که واکسن خود را به ما صادر کند، آن‌ها از یک طرف می‌خواهند به ما واکسن بدهند در حالی که اجازه فروش بسیاری از داروهای مورد نیاز به ما نمی‌دهند. همچنین آن‌ها در حالی ادعای صادرات واکسن به ایران را دارند که روزانه بیش از ۲ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌‌دهند و حتی توانایی سامان دادن به وضع نابسمان خود را ندارند.

وی به تحریم بنیاد برکت توسط دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم بنیاد برکت نشان‌دهنده  نیت خبیثانه و پلید آمریکا است و آن‌ها هرکجا پیشرفتی از دانشمندان کشور دیدند سعی کردند به هر روشی جلوی آن را بگیرند.

انتهای پیام
captcha