استراتژی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را فرو ریخت
کد خبر: 3951054
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

استراتژی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را فرو ریخت

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه‌ای در برابر قدرت‌های دنیا خواند و گفت: استراتژی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را فرو ریخت.

استراتژی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را فرو ریختبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 12 بهمن‌ در دیدار مسئولان استان زنجان به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به پیروزی رسید و نسل‌های امروز باید ضمن آشنایی با ارزش‌های انقلاب، آن را حفظ کرده و بیش از پیش به بالندگی برسانند.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی با استراتژی متفاوت از انقلاب‌های دنیا، ابهت شرق و غرب را فروریخت و با پیروی از رهبر کبیر انقلاب و پشتوانه مردمی به پیروزی رسید و ملت انقلابی در عرصه مختلف نشان دادند که پای آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و توطئه‌های بیگانگان تأثیری در اراده ملت ندارد.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی را معجزه قرن بنامیم، مبالغه نکرده‌ایم، تصریح کرد: شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی منحصر به انقلاب اسلامی بود و برای تحقق این شعار گام‌های بسیاری علیرغم وجود موانع برداشته شده است و برکات فراوانی را برای کشور به بار آورده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظام اسلامی بدون وابستگی به دو بلوک شرق و غرب راه خود را ادامه داد، افزود: آمریکا بیش از 40 سال است که از انقلاب اسلامی ضربه خورده و به همین دلیل چشم دیدن پیشرفت‌های کشور را ندارد و از آغاز انقلاب با ترور شخصیت‌ها و ناامید کردن مردم سعی در ضربه به نظام اسلامی داشته است.

وی یادآور شد: در دوران ستمشاهی انتخاب وزرا با سفیر آمریکا بود و شاه برای انتخاب نخست وزیر باید به آمریکا می‌رفت تا دستور بگیرد اما امروز شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، نظامی و دفاعی هستیم و ساخت واکسن کرونا یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و توان متخصصان داخلی تمام دنیا را حیرت زده کرده است.

خاتمی برضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه معتقدند که چهل سالگی انقلاب اسلامی باید با چهل سالگی سایر انقلاب‌های جهان مقایسه شود؛ چرا که آنها با وجود اینکه مانعی بر سر راه نداشتند نتوانستند به اهداف خود برسند اما ایران اسلامی بدون حامی بین‌المللی و به عنوان مستقل‌ترین کشور جهان چهل سالگی پیروزی انقلاب را جشن گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه بدون حضور ایران نمی‌توانند در منطقه تصمیم‌گیری کنند، گفت: این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و همه این موفقیت‌ها به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، رهبری امام خمینی(ره) و هوشمندی مقام معظم رهبری به دست آمده و حفظ شده است.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: مدیریت عالمانه و توسعه پایدار نیازمند برخورداری از نقشه راه جامع است و در استان زنجان نقشه راه توسعه ترسیم شده و تأکید داریم که همه دستگاه‌ها همسو با این اهداف حرکت و فعالیت خود را انجام دهند.

وی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی استان زنجان در دهه فجر امسال را ۷۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۶۱ نفر را به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۶۰۰ را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا رونق تولید و اشتغال در استان حاکم باشد، ابراز کرد: پروژه‌های دهه فجر امسال از نظر تعداد ۵۴ درصد نسبت سال گذشته کاهش یافته است اما از نظر ارزش ریالی ۱۶ برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: 6 پروژه مهم در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی توسط رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهد شد که با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، برای ۲ هزار و ۸۷۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند و در تکمیل زنجیره‌های تولید ارزش افزوده خوبی برای استان به بار می‌آورد.

انتهای پیام
captcha