سیره شهید «محمد كارگر» در رفتار با والدین
کد خبر: 3947097
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
همگام با شهدای سلامت فارس / ۱۹

سیره شهید «محمد كارگر» در رفتار با والدین

شهید «محمد كارگر» یكی از شهدای سلامت استان فارس است كه طبق سخنان همسرش در احترام به پدر و مادرشان سنگ تمام می‌‌گذاشت.

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس، در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده که در روزهای دوشنبه هر هفته با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این شماره بخشی از خاطرات زندگی شهید «محمد کارگر» را از زبان همسرشان مرور می‌کنیم.

شهید محمد کارگر

تاریخ و محل ولادت: ۳فروردین۱۳۳۹، استهبان

تاریخ و مکان شهادت: ۱۴بهمن۱۳۶۵، عملیات کربلای ۵

محل خدمت: بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان

خاطره‌‌ای از زبان همسر شهید:

همسرم محمد اخلاق و رفتار خوبی با دیگران داشتند، مخصوصاً در مورد احترام به پدر و مادرشان که واقعاً سنگ تمام می‌‌گذاشتند. تابستان‌ ها در استهبان، فصل برداشت محصول انجیر است که با توجه به اینکه خانواده‌ همسرم، باغ انجیر داشتند، محمد در انجیرستان به خانواده کمک زیادی می‌‌کرد.

همسرم اهل ورزش، به ‌خصوص ورزش زورخانه‌ای بودند و به همین خاطر بدن ورزیده و قوی داشتند. به خاطر دارم اوایل زندگی مشترکمان بود. یک روز مادر همسرم که ناراحتی کلیوی داشتند، کلیه‌ درد شدیدی گرفتند. منزل ما دقیقاً آخر کوچه ‌ای باریک بود و به همین خاطر تا خیابان اصلی فاصله‌ زیادی را باید طی می‌‌کردیم. آن روز پدر همسرم منزل نبودند و کلیه‌ درد مادر لحظه ‌به ‌لحظه بیشتر می ‌شد، به‌ حدی که امان او را بریده بود. به ‌هیچ‌ عنوان مادر همسرم نمی‌توانستند راه بروند. محمد مادرش را به روی دوشش گذاشت و از خانه تا ابتدای خیابان اصلی که مسیر زیادی بود، آورد. بعد مادر را سوار تاکسی کرد و به درمانگاه برد. هرچقدر مادر اصرار کردند که صبر کند تا ظهر که پدرش هم در خانه باشد و کمک کند، توجهی نکرد و منتظر نماند؛ چرا که تحمل دیدن درد مادرش را نداشت.

انتهای پیام
captcha