ثبت ۴ وقف جدید با نیت ساخت مسجد در سردشت
کد خبر: 3945347
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

ثبت ۴ وقف جدید با نیت ساخت مسجد در سردشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از ثبت 4 وقف جدید با نیت ساخت خانه عالم و مسجد در این شهرستان خبر داد.

ثبت ۴ وقف جدید با نیت ساخت مسجد در سردشترحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به ثبت 4 وقف جدید در این شهرستان اظهار کرد: خیران نیت خود از اهدای این موقوفات را ساخت خانه عالم و مسجد بیان کرده تا ضمن برخورداری از ثواب اخروی این کار، در این دنیا نیز اقدام مثبتی برای کمک به دیگران انجام دهند.

وی افزود: این موقوفات عبارت از دو قطعه زمین مسکونی یکی به مساحت یک هزار و 200 و دیگری به مساحت 160 مترمربع و دو باب ساختمان مسکونی با مساحت‌های 175 و 261 مترمربع هستند.

رئیس اداره اوقاف سردشت با اشاره به ارزش ریالی این موقوفات ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفات برابر با هفت میلیارد ریال بوده و امسال در مجموع 13 وقف جدید با ارزش ریالی 25 میلیارد و 500 میلیون ریال در سردشت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سردشت اغلب موقوفات برای احداث خانه عالم و مساجد انجام می‌گیرد، عنوان کرد: برای این منظور در سایر بخش‌ها از جمله وقف قرآنی به ندرت وقف جدید در این شهرستان انجام می‌شود.

شمسی در پایان اظهار کرد: در سال‌های اخیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای فرهنگ‌سازی در راستای افزایش وقف قرآنی و به روزرسانی نیات واقفان تبلیغات رسانه‌ای زیادی انجام داده که با این وجود باز هم نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری است.

انتهای پیام
captcha