شرکت 21 نخبه قرآنی قم در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3934408
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

شرکت 21 نخبه قرآنی قم در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مرحله نهایی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان قم به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و 21 نفر از افراد برگزیده در مسابقات استانی در این مرحله حضور خواهند داشت.

برگزاری غیر حضوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن قمسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرار بود امسال به میزبانی استان تهران برگزار شود ولی به خاطر شیوع بیماری کرونا، تصمیم بر این شد که مسابقات در مرکز هر استان و به‌صورت غیر حضوری باشد، لذا مسابقات استان قم هم به‌صورت غیر حضوری و با ضبط برنامه قاریان، حافظان، مرتلان و... انجام خواهد شد. 

وی افزود: بر این اساس و در بخش آقایان، طی هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با مراکز استانی صدا‌و‌سیما، مقرر شده است نمایندگان هر استان در صدا‌وسیمای هر مرکز حضور یابند و در رشته خود به اجرا بپردازند. فیلم این اجراها نیمه دوم آذرماه سال جاری از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود و داوران نیز به ارزیابی آنها می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: 16 نفر از نخبگان قرآنی قم در بخش آقایان، در شش رشته شامل حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت با سایر متسابقان در سراسر کشور می‌پردازند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه بخش بانوان هم به‌صورت ویدئوکنفرانس تدارک دیده شده است، گفت: زمان برگزاری این مسابقات، پنجشنبه، 22 آبان‌ماه است و پنج نفر نماینده استان قم با حضور در اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قم به‌صورت آنلاین در این دوره مسابقات شرکت می‌کنند و داوران هم از طریق ویدئوکنفرانس به ارزیابی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha