ایجاد کارگروهی برای افزایش رعایت دستورات بهداشتی مرتبط با کرونا
کد خبر: 3930366
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
معاون پژوهش دانشگاه تهران خبر داد:

ایجاد کارگروهی برای افزایش رعایت دستورات بهداشتی مرتبط با کرونا

معاون پژوهش دانشگاه تهران از ایجاد کارگروهی برای فرهنگسازی در زمینه افزایش رعایت دستورات بهداشتی مرتبط با کرونا از سوی مردم در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد کارگروهی برای افزایش رعایت دستورات بهداشتی مرتبط با کرونابه گزارش ایکنا از قم، محمد رحیمیان، معاون پژوهش دانشگاه تهران، 29 مهر در اختتامیه همایش چالش کرونا و زندگی مؤمنانه، گفت: دانشگاه تهران در برنامه 5 ساله سوم خود سه هدف را برگزیده است؛ هدف اول بین‌المللی کردن فعالیت‌ها است، هدف دوم توسعه اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و هدف سوم کارآفرینی است.

وی افزود: یعنی از دانشگاه آموزشی و پژوهشی فراتر رفته و به سمت دانشگاه کارآفرین می‌رویم و در چنین دانشگاهی مسئولیت اجتماعی اهمیت زیادی دارد؛ این کنفرانس هم در راستای این اهداف است یعنی دانشگاه صرفا آموزشی و پژوهشی و ارائه مقاله نیست و وقتی دردی به جامعه وارد شد حساس است و باید بتواند راهنمایی کند.

رحیمیان با بیان اینکه این همایش پاسخی به پرسش از سبک زندگی است، تصریح کرد: در چن سال گذشته دانشگاه تهران به سمت همکاری با دانشگاه‌های دیگر رفته است؛ در دوره‌ای با دانشگاه‌های دیگر رقیب بودیم ولی از این فاز عبور کرده و تلاش بر همکاری داریم و در این راستا نشست‌های مشترکی هم با رؤسای دانشگاه‌ها داشته‌ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اضافه کرد: کنسرسیوم پژوهشی با همکاری دانشگاهها تشکیل و طرحی هم برای محیط زیست انجام شده است.

وی افزود: جلساتی با هدف بررسی آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا برگزار و ماحصل پژوهشی آن در قالب شش گزارش از جمله پیامدهای اجتماعی کرونا و راههای مقابله با آن، پیامدهای کرونا در اجتماعات محلی و ... به مسئولان کشور ارائه شد.

رحیمیان تصریح کرد: برگزاری سمینار‌های بین‌المللی و نمایشگاه مجازی فناوری‌های مختلف برای استفاده از تجربیات مقابله با کرونا برگزار و سخنرانی‌های خوبی در سمیار رد و بدل شد و اساتید از تجارب خود در بیمارستان‌های ایتالیا، اسپانیا و انگلیس و ایران سخن گفتند.

وی ادامه داد: کارگروه‌هایی هم درباره کرونا از جمله واکسن و درمان، تشخیص و سیستم‌های هوشمند و ... ایجاد شده است. همچنین کارگروه امنیت غذایی با حضور وزارت صمت و ... تشکیل شد تا تصمیمات مطلوبی اتخاذ شود.

رحیمیان بیان کرد: مردم دستورات بهداشتی را تا حدودی رعایت می‌کنند ولی باید همراهی مردم را بیشتر کنیم، لذا کارگروهی برای این مسئله در دانشگاه به خصوص با حضور استادان علوم رفتاری تشکیل می‌شود تا مردم همراهی بیشتری با توصیه‌های وزارت بهداشت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha