حرکت در مسیر حفظ قرآن تبعیت از دستورات رهبری است/ مشارکت 270 هزار نفر در حغظ جزء 30
کد خبر: 3915661
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱
حافظ قرآن:

حرکت در مسیر حفظ قرآن تبعیت از دستورات رهبری است/ مشارکت 270 هزار نفر در حغظ جزء 30

حافظ شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف استان قم گفت: من کارشناس قرآن آموزش و پرورش هستم؛ از 28 سالگی و به دنبال فرمان رهبری برای تربیت حافظ قرآن وارد این عرصه شدم.

حرکت در مسیر حفظ قرآن تبعیت از دستورات رهبری است/ مشارکت 270 هزار نفر در حغظ جزء 30میلاد رستگار، شرکت‌کننده در رشته حفظ ده جزء قرآن در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم، در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: مسابقات قرآن هر سال با شور و شوق برگزار می‌شد و امسال هم با وجود محدودیت‌ها باز هم با همان شور و شوق برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌کننده‌ها سطح خوبی داشتند و رعایت دستورات بهداشتی و صوت و سالن و ... هم وضعیت خوبی داشت و از همه دست اندرکاران که زحمت کشیدند و با وجود سختی‌ها این دوره را برگزار کردند تقدیر می‌کنم.

وی اضافه کرد: من کارشناس قرآن آموزش و پرورش هستم؛ از 28 سالگی و به دنبال فرمان رهبری برای تربیت حافظ قرآن وارد این عرصه شدم و با وجود سختی‌های کار و اقتصاد به لطف خدا این راه را ادامه داده‌ام و تلاش می‌کنم ادامه دهم تا فرمان رهبری را لبیک گفته باشم.

رستگار تصریح کرد: در چند سال اخیر هم در مسابقات شرکت کرده و سه رتبه استانی کسب کرده‌ام و مهم حضور فعال در این مسابقات و محافل است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دانش‌آموزان مهارت‌های قرآنی اندکی دارند و در این زمینه دچار ضعف هستند، افزود: دانش‌آموزان غالبا آگاهی لازم را ندارند و خانواده‌ها هم متاسفانه به این مسئله حساس نیستند؛ بچه‌ها دوست دارند ولی نمی‌دانند حفظ قرآن چه آثاری دارد.

این حافظ قرآن بیان کرد: اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند که حافظ قرآن تربیت شود مرادشان تربیت حافظان متخلق به اخلاق اسلامی و دینی است که الحمدلله جوانان زیادی وارد این عرصه شده‌اند.

رستگار افزود: اگر خانواده‌ها بدانند که حفظ قرآن چه آثار مثبتی در زندگی و اخلاق و درس فرزندانشان دارد قطعا به این سمت کشیده خواهند شد کما اینکه چندسالی است که نهضت حفظ جزء 30 در حال اجراست و 72 هزار نفر در این طرح مشارکت کردند.

انتهای پیام
captcha