انس دائمی با قرآن مهمترین فایده حفظ است
کد خبر: 3915240
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
رضانژاد:

انس دائمی با قرآن مهمترین فایده حفظ است

حافظ قرآن کریم گقت: انس دائمی با قرآن از جمله فواید حقظ قرآن است، حتی اگر انسان یک جزء هم حفظ باشد همواره دغدغه مرور آن را دارد.

انس دائمی با قرآن مهمترین فایده حفظ استفاطمه رضانژاد، حافظ کل قرآن کریم، شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم گفت: از سال 84 حافظ کل قرآن شدم و از همان سال هم به تدریس در حرم مطهر حضرت معصومه مشغول هستم.

وی افزود: مسابقات با وجود کرونا در وضعیت بسیار خوبی در حال برگزاری است و مکان مسابقه و امکانات لازم هم وجود داشت و روند برگزاری هم مطلوب بود.

رضانژاد بیان کرد: از جمله آثار مثبت کرونا فعال‌تر شدن خود مردم در امور و کارهای مرتبطط با آنان است؛ ما شاگردانی داشتیم که وقتی جلسات حضوری وجود داشت ممکن بود در برخی موارد رغبت نشان دهند ولی الان خودشان پیگیر کار هستند تا رشد آنان متوقف نشود.

این حافظ قرآن اضافه کرد: مراکز قرآنی باید فعالیت مجازی در آموزش قرآن را افزایش دهند و فعال تر وارد شوند زیرا هرقدر مذهبی‌ها از این فضا دوری کنند فرصت برای دیگران بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر مواسات و همدلی در این شرایط کشور تصریح کرد: در سوره مائده بر تعاون در نیکی‌ها تاکید شده همچنین انفاق از موارد متعدد مور د تاکید در قرآن است و فعالان قرآنی باید در این عرصه پیشگام باشند.

رضانژاد با بیان اینکه با حفظ قرآن مسیر زندگی من هدفمندتر شد، اظهار کرد: انس با قرآن می تواند شخصیت انسان را تحت تاثیر قرار دهد، او را منظم‌تر کند و اخلاق و رفتار او مناسب شود همچنین برکات مادی و معنوی دارد.

وی اضافه کرد: انس دائمی با قرآن از جمله فواید حقظ قرآن است، حتی اگر انسان یک جزء هم حفظ باشد همواره دغدغه مرور آن را دارد و همین دغدغه سبب می‌شود تا انس با قرآن را رها نکند.

انتهای پیام
captcha