آیین‌نامه مسابقات قرآن خلاصه شود
کد خبر: 3915214
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
دهدشتی:

آیین‌نامه مسابقات قرآن خلاصه شود

داور مسابقات قرآن با بیان اینکه آیین‌نامه مسابقات قرآن طولانی است، افزود: متاسفانه آیین‌نامه خیلی طولانی است و هر سال این مسئله مطرح می‌شود، اما تغییری ایجاد نشده است.

دهدشتیمحمدعلی دهدشتی، داور چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در مورد آیین‌نامه مسابقات قرآن، گفت: متأسفانه آیین‌نامه خیلی طولانی است و هر سال هم گفته می‌شود، ولی تغییری ایجاد نشده است.

دهدشتی تصریح کرد: برخی موارد باید ادغام شود و به تعبیر استاد حنیفی در سال‌های اول، آیین‌نامه یک ورق و نیم بود، اما الان به کتاب تبدیل شده که حتی داوران هم فرصت خواندن آن را ندارند و معتقدم باید تبدیل به جزوه مختصری شود تا داوران و شرکت‌کنندگان بتوانند همه آن را حفظ کنند.

دهدشتی همچنین در مورد چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم، گفت: این دوره با وجود اینکه بیماری کرونا دشواری‌هایی هم ایجاد کرده، ولی با خوبی برگزار شد و پشتیبانی و مسائل اجرایی را به نحو خوبی شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که خیلی رعایت شد، نظم دقیق مسابقات بود، به گونه‌ای که در رأس ساعت اعلام شده مسابقات آغاز شد و ضمن دقت نظم زمانی خوبی را شاهد بودیم.

دهدشتی تصریح کرد: اشکالی که ظاهراً در این دوره رخ داد، مشکل در سامانه ثبت نام در یکی دو روز پایانی بود که سبب شد تا برخی از این دوره مسابقات محروم شوند، گرچه محرومیت افراد قدیمی فرصتی در اختیار افراد جدید قرار داد تا بتوانند خودشان را محک بهتری بزنند. البته افت کمی هم در کیفیت مسابقات ایجاد شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ایشان در زمینه اربعین در سال قبل که در قالب گروه همخوانی انجام شد، گفت: ما به اتفاق دوستانمان در سال‌های قبل در ایام اربعین برنامه‌های متعددی در پیاده‌روی اربعین برگزار می‌کردیم، ولی امسال استاندار کربلا اعلام کرده که از اول تا 13 محرم، کربلا بسته است، لذا برای اربعین هم معلوم نیست چه تصمیمی گرفته شود و ما هم نمی‌توانیم برنامه‌ای داشته باشیم.

دهدشتی افزود: اینکه چندسال پیاپی برنامه‌های ثابت در اربعین داشتیم خیلی سخت است که با تعطیلی مواجه شویم و توفیق پیاده‌روی اربعین را نداشته باشیم، در سال گذشته همخوانی را به زبان عربی اجرا کردیم که خیلی مورد توجه قرار گرفت و استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان شد.

دهدشتی گفت: برنامه‌های محرم هم باید با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شود تا باعث نشود برخی افراد سوء استفاده کرده و بخواهند مواضع بدی علیه محرم بگیرند و آن را عامل شیوع بیشتر کرونا بدانند.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم از 15 مرداد آغاز شد و با برگزاری مسابقات تفسیر در روز 24 مردادماه خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha