چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شد
کد خبر: 3914781
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شد

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم، امروز، 15 مردادماه و از دقایقی قبل با رعایت دستورات بهداشتی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم آغاز شد.

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شدبه گزارش ایکنا از قم، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم، دقایقی قبل با رعایت دستورات بهداشتی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم آغاز شد.

این مسابقات از ساعت 9 صبح و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی کار خود را آغاز کرد. متسابقین با زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی که در ابتدای ورود در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دارد به جایگاه اجرای مسابقه می‌روند.

اولین رشته مورد مسابقه در نخستین روز مسابقات، یعنی 15 مردادماه، رشته دعاخوانی است و 26 نفر برای رقابت در این رشته ثبت نام کرده‌اند.

در نوبت عصر، مسابقات اذان و ترتیل، فردا، 16 مردادماه هم در دو نوبت صبح و عصر  مسابقات 5، ده و 20 جزء و حفظ کل و تحقیق اجرا خواهد شد.

رشته دعاخوانی داور ندارد و برنامه ضبط و به هیئت داوری در سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال خواهد شد، همچنین استادان دهدشتی، ترکمن، شعاعی، کسمایی و نصراللهی این دوره از مسابقات را در سایر رشته‌ها داوری خواهند کرد. 

مسابقات بانوان نیز در روز 17 مردادماه در همین مکان در رشته‌های فوق جز اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین باقری، مسئول فنی این دوره از مسابقات در سخنان ابتدایی آغاز مسابقات گفت: براساس آئین‌نامه مسابقات، استفاده از الحان فارسی و عربی متناسب با دعا مشکلی ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند از این الحان استفاده کنند.

وی در پایان افزود:  قرعه‌ها از سوی سازمان ارسال شده است و شامل دعای کمیل، ادعیه هفتگی و ندبه است و زمان قرائت هم 5 الی 6 دقیقه است.

این مسابقات با حضور ناظر مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال برگزاری است . از نکات بارز در این مسابقات رعایت دستورات بهداشتی در صحن مسابقات است.

انتهای پیام
captcha