ضرورت تسریع در اجرای اقدامات جبرانی خسارت‌های ناشی از کرونا
کد خبر: 3894810
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ضرورت تسریع در اجرای اقدامات جبرانی خسارت‌های ناشی از کرونا

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ضروری است اقدامات جبرانی برای واحدهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا به سرعت برنامه‌ریزی و اجرایی شود تا از خسارت‌های بیشتر اقتصادی و اجتماعی جلوگیری شود.

ضرورت تسریع در اجرای اقدامات جبرانی خسارت‌های اقتصادی کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، روز گذشته، 8 اردیبهشت ماه، در سی و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تدابیر ویژه دولت برای مهار کرونا اظهار کرد: از همان روزهای نخست علاوه بر تصمیم‌گیری‌های حمایتی و پیشگیرانه در هیئت دولت، تعدادی از اعضای دولت نیز به عنوان معین ستادهای استانی تعیین شدند.

وی گفت: علی‌رغم فشارهای خارجی و داخلی و جوسازی‌های انجام گرفته در فضای مجازی علیه تصمیمات دولت در بحث کرونا، امروز با مقایسه ایران و برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی به وضعیت مطلوب کشور می‌توان پی برد.

تصمیم‌گیری شروع پلکانی صنوف

انصاری ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز در هیچ جلسه‌ای نبوده که مدیریت کرونا در سطح عالی دولت مطرح نشود و این اهتمام موجب شده تا کشور در مدیریت بیماری و اقتصادی معقولانه تصمیم‌گیری و عمل کند و با توکل بر خدا و به مدد تصمیمات درست و وحدت موجود با کمترین هزینه از این گردنه عبور کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد تصمیم‌گیری شروع پلکانی صنوف با رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی تصمیمی درست و منطقی است که از بروز خسارت‌های بیشتر بر پیکره اقتصاد و اجتماع پیشگیری می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: کرونا بر بخش‌هایی از اقتصاد از جمله خدمات و گردشگری لطمات جبران‌ناپذیری برجای گذاشته که می‌طلبد اقدامات جبرانی برای واحدهای آسیب‌دیده به سرعت برنامه‌ریزی و اجرایی شود تا از خسارت‌های بیشتر اقتصادی و اجتماعی جلوگیری شود.

وی در خصوص مدیریت بیماری کرونا در استان نیز گفت: تجربیات استان، همدلی مسئولان و فرماندهی درست سه اصلی است که باعث شده متولیان اصلی مدیریت کرونا از جمله وزارت کشور و بهداشت از آذربایجان‌غربی رضایت داشته باشند.

آذربایجان‌غربی؛ رتبه دوم مشارکت‌های مردمی

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت برجسته خیرین و مردم در کمک به تامین تجهیزات درمانی و پزشکی گفت: خیرین با خرید اقلام پزشکی درمانی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان نقش برجسته‌ای در مدیریت بیماری کرونا در استان ایفا کرده‌اند و بر این اساس آذربایجان‌غربی رتبه دوم مشارکت‌های مردمی را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور، هماهنگی‌های استانی از طریق تشکیل جلسات، شناسایی ظرفیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه آغاز شد.

شهریاری با بیان اینکه مردم، اصناف و رسانه‌ها همکاری خیلی خوبی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند داشته‌اند، افزود: برای کنترل بیماری کرونا سیاست استان تاکید بر افزایش بیماری‌یابی از طریق توسعه امکانات آزمایشگاهی است. خوشبختانه آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان سیر نزولی دارد.

انتهای پیام
captcha