هیچ گونه تجمعی در استان قم شکل نگیرد
کد خبر: 3886040
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

هیچ گونه تجمعی در استان قم شکل نگیرد

استاندار قم مقابله با تجمعات مردمی به منظور شکست زنجیره ابتلا به ویروس کرونا ا از مهمترین اقدامات این استانداری قم برشمرد و تاکید کرد: نباید هیچ گونه تجمعی در استان قم شکل بگیرد.

هیچ گونه تجمعی در استان قم شکل نگیردبه گزارش ایکنا از قم؛ بهرام سرمست، شامگاه دوشنبه، 26 اسفند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که با موضوع شیوع بیماری کرونا در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: طرح‌های کنترل و شکستن زنجیره شیوع این بیماری در استان در حال حاضر با گروه‌های مختلف اجرایی در حال انجام است.
وی افزود: باید تمهیدات لازم برای عدم حضور مردم در اماکن و به صورت تجمعی اتخاذ شود زیرا چاره‌ای جز شکستن زنجیره شیوع بیماری وجود ندارد و راه آن نیز جلوگیری از هرگونه تجمع در استان است.
سرمست گفت: پیش‌بینی‌ها در اجرای این طرح حرکت به سمت کاهش ورودی‌ها به بیمارستان‌ها است که نتیجه آن، افزایش شماره بهبود یافتگان این بیماری خواهد بود.
استاندار قم با ذکر این مطلب که مجموعه مدیریت استان در جهت تأمین ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند، اظهارکرد: در این راستا با حمایت مقامات ملی و تلاش مسئولان استانی و با استفاده از ظرفیت تولیدی استان پیگیر رفع کمبود اقلام بهداشتی هستیم.
استاندار قم با تاکید بر لزوم اطمینان‌بخشی به مردم برای تأمین مایحتاج و اقلام بهداشتی یادآورشد: نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفین خواسته مهم مردم است مسئولان نیز در این زمینه به شکل مستمر در حال تلاش هستند.البته در این بین کسبه بازار و اصناف در کنار تلاش برای تأمین مایحتاج مردم نیز باید از هرگونه تجمع پیشگیری کنند.
وی با اشاره به اهمیت فروش محصولات با رعایت کامل ضوابط بهداشتی اظهارکرد: بازرسی اماکن اقامتی و تحت نظارت میراث فرهنگی و موضوع عدم پذیرش مسافر باید در دستور کار مدیران قرارگیرد. همچنین برنامه ستاد بحران استان در مورد کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان نیز در حال انجام است.
سرمست یادآورشد: خوشبختانه در این بین ستادهای مردمی و خیرین سلامت در حوزه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، تلاش فراوانی داشته اند. استان قم به لحاظ ظرفیت تولید اقلام بهداشتی به نسبت جمعیت و نیاز مردم و کادر درمانی در سطح کشور موقعیت مناسبی ندارد و ضروری است تا از ظرفیت‌های سایر استان‌ها و حمایت‌های ملی برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha