فشار سنگین رسانه‌ای علیه قم واقع‌بینانه و منصفانه نیست
کد خبر: 3884764
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

فشار سنگین رسانه‌ای علیه قم واقع‌بینانه و منصفانه نیست

سرمست با اشاره به اینکه متاسفانه شهر قم با یک فشار سنگین رسانه‌ای مواجه است، تاکید کرد: این هجمه سنگین علیه قم واقع‌بینانه و منصفانه نیست چه بسا تصمیمات اتخاذ شده در استان قم در قالب تصمیم‌گیری‌های کلان ملی اتفاق می‌افتد.

فشار سنگین رسانه‌ای علیه قم واقع‌بینانه و منصفانه نیستبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم امروز در جمع خبرنگاران گفت: کمبود اقلام بهداشتی در تمام کشورهای درگیر ویروس کرونا وجود دارد اما اقلام بهداشتی خواسته به حق مردم است و لذا علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود جهت تهیه ماسک و ضدعفونی‌کننده، از ظرفیت‌های بالقوه استانی نیز برای تولید ماسک استفاده کردیم.

وی افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده که تمام تولیدات مواد اولیه و اقلام بهداشتی در استان‌ها می‌بایست از معاونت غذا و درمان به صورت یکپارچه و متمرکز در سطح کل کشور بازتوزیع شود و لذا در این زمینه مشکلاتی در جهت توزیع ماسک در استان قم پیش آمد و استان‌ها نمی‌توانند از برخی ظرفیت‌های داخلی به درستی بهره‌مند شود لذا به دنبال آن هستیم تا این مانع را برطرف کنیم و از ظرفیت‌های موجود در استان، خیرین مجمع سلامت و کمک‌ها و حمایت‌های مردمی استفاده کنیم.

سرمست ضمن اشاره به لزوم توجه به نظارت بر تولید و توزیع ماسک در استان بیان کرد: در این زمینه گاهی اوقات متاسفانه از سمت تولیدکنندگان، احتکار صورت می‌گیرد که با شدت با آنان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌ها در خصوص تولیدات مواد اولیه و اقلام بهداشتی سیاست‌های جزیره‌ای را در پیش می‌گیرند در شرایطی که تمام استان‌ها باید هم‌افزایی لازم را داشته باشند و لذا در ستاد ملی امر بر این شده تا این سیاست‌های جزیره‌ای به حداقل برسد.

استاندار قم در خصوص عدم تعطیلی ادارات و تشکیلات قضایی استان گفت: در تشکیلات قضایی و اداراتی ک بیشترین مراجعات را دارند اصل بر سلامتی ارباب رجوع و کارمندان است اما در خصوص تعطیل کردن ادارات از تصمیم‌گیری‌ در سطح ملی پیروی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا، تصمیم‌گیری بر اساس آمار و شواهد مرجع تخصصی دانشگاه علوم پرشکی انجام می‌شود، تاکید کرد: در این شرایط، قرنطینه خانگی محور اصلی است و تا زمانی که مردم همکاری نکنند و در قرنطینه خانگی را جدی نگیرند متاسفانه شاهد رشد صعودی شیوع بیماری خواهیم بود.

سرمست با بیان اینکه کاهش ساعت ادارات در این شرایط بحرانی از جهت اینکه کارمندان در منزل قرنطینه می‌شوندف تاثیرگذار بود، اظهار کرد: کاهش ساعت ادارات به این معناست که اگر مردم کار ضروری ندارند به ادارات مراجعه نکنند اما متاسفانه با کاهش ساعت ادارات، شاهد تراکم حضور مردم در ادارات بودیم.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به آفت پیش آمده از کاهش ساعت ادارات صرف نظر کردیم، گفت: اساس تعطیلی ادارات از سمت دولت پذیرفتنی نیست و لذا اعمال تعطیلی در استان نیز منتفی شد اما به مدیریت ادارت این اختیار داده شده که اگر کارمند یا پرسنلی از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برد یا سالمند است، از ظرفیت دورکاری استفاده کنند و علاوه بر آن از ظرفیت الکترونیکی بودن امور اداری بهره‌مند شوند.

استاندار قم در خصوص موج اقتصادی در آینده که تحت تاثیر ویروس کرونا دچار سیر نزولی خواهد شد، بیان کرد: از افرادی که تمکن مالی دارند و خیرین درخواست می‌کنیم تا به عنوان یک مسئولیت و حمایت اجتماعی و حس خیرخواهی وارد میدان شوند تا خانواده‌های آسیب‌پذیر تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه خروج از این وضعیت بحرانی با همدلی و همکاری بین دولت و مردم محقق می‌شودف تاکید کرد: در خصوص امنیت اقتصادی مردم و جامعه هدف آسیب‌پذیر باید دولت و کمک‌های مردمی در کنار هم باشند.

سرمست در خصوص شفافیت آمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر در اثر این ویروس گفت: در خصوص این دو آمار، می‌بایست فقط وزارت بهداشت اعلام کند و آمار هر استان به وزارت بهداشت داده و به صورت متمرکز اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اختلاف آماری در اذهان عمومی این است که هرکس مبتلا به بیماری تنگی نفس و آنفولانزا است در دیدگاه افکار عمومی به خصوص رسانه‌های غربی به عنوان مبتلا به کرونا تلقی می‌شود.

استاندار قم تاکید کرد: اگر مسئولین مربوطه آمار دقیق و شفاف در اختیار رسانه‌های داخلی و معتبر جهت انتشار قرار بدهند، منجر جلب اعتماد عمومی می‌شود و مردم شایعات را باور نخواهند کرد.

سرمست با اشاره به اینکه متاسفانه شهر قم با یک فشار سنگین رسانه‌ای مواجه است، تاکید کرد: این هجمه سنگین علیه قم واقع‌بینانه و منصفانه نیست چه بسا تصمیمات اتخاذ شده در استان قم در قالب تصمیم‌گیری‌های کلان ملی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha