شرکت حدود 4 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن ناحیه یک قم
کد خبر: 3873251
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

شرکت حدود 4 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن ناحیه یک قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی ـ قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم گفت: برگزاری این دوره از مسابقات در 14 رشته و با حضور حدود 4 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی از امروز آغاز و تا چهارم بهمن‌ماه ادامه دارد.

مشارکت حدود 4 هزار نفری دانش‌آموزان ناحیه یک استان قم در مسابقات قرآنعلی علیزاده، قاری ممتاز قرآن کریم و داور مسابقات قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در 14 رشته مختلف از جمله حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، مداحی و.. برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در در دو بخش برادران و خواهران در حال برگزاری است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده و برادران در دو نوبت یکم و دوم بهمن‌ماه و خواهران نیز در دو نوبت سوم و چهارم بهمن‌ماه با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند.

علیزاده، استقبال دانش‌آموزان ناحیه یک استان قم از مسابقات قرآنی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در روز اول مسابقات حدود هزار و 200 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات با یک‌دیگر رقابت کردند و در مجموع حدود 4 هزار شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگ و قرآن آموزش و پرورش به رقابت خواهند پرداخت.

داور مسابقات قرآنی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم، در ابتدا در مسابقات قرآنی در سطح مدارس برگزیده شدند و به این سطح مسابقات راه یافتند سپس از بین آنان، از هر رشته دو نفر به عنوان برگزیده به مرحله استانی مسابقات راه پیدا می‌کند.

یادآور می‌شود، سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم از امروز یکم بهمن‌ماه آغاز و تا چهارم بهمن‌ماه از 8 صبح تا 14 بعدازظهر در کانون مریم واقع در خیابان آذر، کوچه 15 ادامه دارد و حضور علاقه‌مندان جهت تماشای مسابقات آزاد است.

انتهای پیام
captcha