پنجمین جشنواره استانی ابوذر برگزار می‎شود
کد خبر: 3857008
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

پنجمین جشنواره استانی ابوذر برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ــ پنجمین جشنواره ابوذر در بخش استانی و در بخش‎های مختلف با محوریت مسایل اجتماعی و سیاسی برگزار می‎شود.

پنجمین جشنواره استانی ابوذر برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، مهدی تاجیک امروز 22 آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ابوذر 98 هم‌زمان در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: پنجمین دوره این جشنواره در عرصه‌های خبری و غیر خبری اما رسانه‌ای برگزارشده و ما به دنبال این هستیم که کلیه  زمینه‌های رسانه‌ای را در این جشنواره استفاده کرده و جامعه خبری را در این جشنواره سهیم کنیم چراکه باید خبرنگاران و اصحاب رسانه این جشنواره را از خودشان بدانند.

مسئول بسیج رسانه استان با ذکر این مطلب که مأموریت بسیج رسانه پای‌کار آوردن جامعه خبری در راستای اهداف مقدس است، تصریح کرد: در بیشتر جشنواره‌های رسانه‌ای آثار در حوزه فنی موردسنجش قرار می‌گیرد، در این جشنواره علاوه بر سنجش فنی آثار تولیدشده آن به بخش‌های دیگر مثل کیفیت و محتوای درست توجه داریم.

در ادامه این نشست، جواد اشرفی دبیر جشنواره نیز به تشریح بخش‎های جزیی این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره ابوذر نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در جشنواره امسال نهادهایی چون معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری، شهرداری قم، اداره کل ارشاد و مجموعه کنگره بزرگداشت شهدای استان قم در جشنواره امسال همکاری داشته‌اند.

وی افزود: جشنواره ابوذر دارای دو بخش ویژه واصلی است که همه می‌توانند سه اثر در بخش ویژه و سه اثر در بخش اصلی به جشنواره ارائه کنند؛ رشته‌های بخش اصلی جشنواره رسانه ابوذر،شامل خبر، تیتر، گزارش، عکس خبری، گزارش تصویری و گزارش ویدیویی و شش رشته بخش اصلی در موضوعات رونق تولید، کارکرد بسیج، گره‌گشایی در مشکلات، سیمای فرهنگی اجتماعی و معماری قم، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

اشرفی با ذکر این مطلب که در بخش ویژه چهار موضوع فقط در قالب گزارش و هشت موضوع مد نظر است، تصریح کرد: این موضوعات شامل قم سرآمد شهادت و سرافرازی، اخلاق و فرهنگ اسلامی، هویت دینی و حجاب و عفاف، گام دوم انقلاب و جوان‌گرایی انقلاب است،.

وی در پایان از 23 آذرماه به عنوان آخرین مهلت حضور و ثبت نام آثار در این جشنواره نام برد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha